Sisältömarkkinoinnissa tuotetaan ja levitetään kohderyhmälle merkityksellistä, kiinnostavaa ja hyödyllistä sisältöä. Sisältömarkkinointi toimii, koska se ei tuputa tuotetta tai palvelua, vaan tarjoaa kohderyhmälleen arvoa.
Vaikka sisältömarkkinointi ei ole mainontaa, se on osa tavoitteellista markkinointiviestintää. Kun yritys auttaa potentiaalista asiakasta ratkaisemaan ongelman, yrityksen tunnettuus kasvaa ja positiiviset mielikuvat vahvistuvat. Laadukas sisältömarkkinointi ohjaa kohderyhmän ostokäyttäytymistä.
Sisältömarkkinoinnin ratkaisut
Tyypillisesti sisältömarkkinoinnin ratkaisuja toteutetaan digitaalisissa kanavissa, joissa voidaan käyttää monipuolisesti eri sisältömuotoja ja sisältöjen jakaminen on tehokasta. Käytettävät kanavat voivat olla yrityksen omia tai voidaan käyttää ostettuja kanavia:
- Verkkosivustot
- Blogit
- YouTube ja muut videopalvelut
- Facebook, Instagram, LinkedIn ja muut sosiaalisen median palvelut
Sisältömarkkinointi toimii, kun sisällöt leviävät
Laadukkaan sisällön tuottamisen lisäksi sisältömarkkinoinnin haasteena on sisältöjen levittäminen. Lukematon blogiteksti tai katsomaton video ei tuota hyötyä sisällön toteuttaneelle yritykselle. Käytämme sisältöjen levittämisessä tehokkaasti eri keinoja:
- Hakusanamainonta ja hakukoneoptimointi
- Mainonta sosiaalisen median kanavissa ja muut verkkomainonnan ratkaisut
- Yhteistyö bloggaajien, tubettajien ja muiden sisällöntuottajien kanssa
Toteutamme sisältömarkkinoinnin ratkaisut sekä B2C- että B2B-yrityksille. Ratkaisuissa hyödynnämme esimerkiksi vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijayritysten osaajia ja vaikuttajia.
Sisältömarkkinointi asiakkaitamme
Sisältömarkkinoinnin asiakkaitamme ovat esimerkiksi Spektri Business Park, Lammi, Hinaus Sjöberg ja Autonkuljetus Sjöberg.
Ota yhteyttä
Ota yhteyttä, kun haluat keskustella sisältömarkkinoinnin ratkaisuista.