Markkinoinnin strateginen suunnittelu

Markkinoinnin strateginen suunnittelu

Markkinoinnin strateginen suunnittelu tehdään liiketoiminnan strategian pohjalta ja se muodostaa perustan yrityksen markkinoinnin tekemiselle. Kun markkinoinnin strategia on kirkas, se ohjaa tehokkaasti kaikkea markkinoinnin tekemistä ja tuottaa haluttuja tuloksia.

Markkinoinnin strategisen suunnittelun työvaiheita ovat:

1. The reason why, eli yrityksen olemassaolon tarkoituksen määrittely ja kiteytys. Miksi yritys on olemassa ja mitä tehtävää se olemassaolollaan toteuttaa?

2. Kohderyhmien määrittely ja asiakasymmärrys, eli kenelle yritys myy tuotteitaan tai palveluitaan ja millaisia nämä ihmiset ovat.

3. Rationaaliset ja emotionaaliset kilpailuetutekijät ja brändin ydin, eli mikä erottaa yrityksen kilpailijoistaan potentiaalisille asiakkaille uskottavalla ja merkityksellisellä tavalla.

4. Tavoitteet ja mittaaminen, eli mitkä ovat markkinoinnin tavoitteet ja miten markkinoinnin tuottamia tuloksia mitataan.

Markkinointisuunnitelma

Markkinointistrategiasta johdetaan markkinointisuunnitelma, jonka mukaan yrityksen markkinointia toteutetaan. Markkinointisuunnitelmassa määritellään esimerkiksi mediat ja budjetti sekä tehdään markkinoinnin vuosikalenteri markkinoinnin toimenpiteiden toteuttamiseen.

Markkinoinnin strategisen suunnittelun asiakkaitamme

Toimimme lukuisten yrityksien markkinoinnin strategisen suunnittelun kumppanina. Työskentelemme tiiviissä yhteistyössä yrityksien ylimmän johdon ja omistajien kanssa. Strategisen suunnittelun asiakkaitamme ovat esimerkiksi Lammi, Hinaus Sjöberg ja Autonkuljetus Sjöberg, Alma Talent ja Lip-Lap Laiturit.

Lammi

Vuonna 1956 perustettu perheyritys Lammi on kivirakentamisen pioneeri. Vastaamme strategisena kumppanina Lammin kaikesta markkinoinnista.

Lip-Lap

Lip-Lap on valmistanut Suomessa laitureita 50 vuoden ajan. Toimimme Lip-Lapin markkinoinnin strategisena kumppanina tulospohjaisella yhteistyömallilla.

Alma Talent

Alma Media Talentin päättäjämedioita ovat esimerkiksi Kauppalehti ja Talouselämä. Määrittelimme ainutlaatuiset kilpailuetutekijät ja terävöitimme ydinviestit.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä, jos haluat keskustella markkinoinnin strategisesta suunnittelusta ja tehdä liiketoiminnan kasvua.

Panu Laaksonen
Toimitusjohtaja
panu.laaksonen@idafram.fi
0405177931