Myymälämateriaalit eli POS-materiaalit ja niistä koostetut näyttävät esillepanot edistävät myyntiä erilaisissa toimipisteissä ja kivijalkamyymälöissä. Hyvin suunniteltu myymälämateriaali herättää positiivisella tavalla huomiota ja on teknisesti toimiva. Jakelutie tarjoaa mahdollisuuksia tehokkaiden ja jopa elämyksellisten kampanjoiden toteuttamiseen. 

Myymälämarkkinointi on useimmiten luonteeltaan lyhytkestoista ja kampanjalähtöistä. Tehokkaissa ja näyttävissäkampanjoissa tuote tai palvelu nostetaan myymälässä paremmin esille, ja ne sopivat ennen kaikkea kokeilujen ajamiseen ja ostokynnyksen alentamiseen.

Taktisesta luonteesta huolimatta myymälää tulee kuitenkin ajatella mediana, jossa näkyminen rakentaa myös brändiä – se on konkreettisesti brändisi ja potentiaalisen asiakkaasi kohtaamispiste. Siksi suunnitteluun on fiksua satsata.

Etenkin jos toimipiste tai myymälä ei ole oma, täytyy näkyvyys myymälässä muiden medioiden tapaan ostaa – ja erottuvuus kilpailijoista voittaa luovuudella ja designilla.

Tämän päivän kivijalkamaailmassa puhutaan paljon ostokokemuksesta ja elämyksellisyydestä, joihin myös myymälämateriaaleilla ja kampanjoilla voidaan vaikuttaa. Tässä suunnittelussa tärkeitä osa-alueita ovat esimerkiksiviestin ja sisällön luova ratkaisuvisuaalinen ilme ja tekninen toteutus.

Kaikki lähtee kampanjalle asetetusta tavoitteesta

Onko tavoitteena esitellä uutuutta tai kasvattaa ostofrekvenssiä? Eri tavoitteita tukevat esimerkiksi hyllypuhujat, displayt, tarroitukset, mobilet, hälyportit, massapaikat ja myymälä-tv-toteutukset.

Sisältönä voi olla esimerkiksi tarjous, nippuhinnoittelu, arvonta, kylkiäinen tai vaikkapa tuotemaistatus. 

Hyödynnämme suunnittelussa tehokkaasti erilaisia myymälämateriaalien ratkaisuja:

  • hyllypuhujat
  • lattia- ja pöytädisplayt, laamat, pop-upit
  • julisteet
  • esitteet
  • promootiomateriaalit
  • lattiatarroitukset
  • tuotetarroitukset
  • kylmäkaappi- ja pakastintarroitukset
  • kärry- ja koripaikat
  • mobilet
  • hälyportit
  • liikkuvan kuvan ratkaisut, kuten myymälä-tv
  • hyllynpäätyratkaisut ja massapaikat

Myymälämateriaalien asiakkaitamme

Suunnittelemme ja toteutamme myymälämateriaaleja lukuisille asiakkaillemme. Olemme tehneet myymälämateriaaleja esimerkiksi R-kioskille, Myllyn Parhaalle, Pågenille, Risellalle ja Dr. Oetkerille.

POS on osa strategista ja luovaa suunnittelua

Suunnittelemme asiakkaillemme myymälämateriaaleja ja promootioita, jotka tukevat brändin visuaalista ilmettä ja myös arvomaailmaa.

Asiakkaamme ovatkin halunneet nostaa myymäläpromootioissaan esille esimerkiksi hyväntekeväisyyskohteita.

Pågenille olemme toteuttaneet useita promootiota, joissa kerätyillä tuotoilla on tuettu erilaisia lasten ja nuorten hyvinvointiin liittyä hankkeita. Kommunikaatio on saatu näyttävästi esille pakkauksissa ja myymälämateriaaleissa.

Olemme asiakkaallemme myymälänäkyvyyden kokenut kumppani, joka hallitsee niin kaupallisesti kiinnostavat viestit kuin luovat tavat hyödyntää kaupan materiaalien teknisiä ominaisuuksia.

Käsi kädessä pakkaussuunnittelun kanssa

Myymälämateriaalin suunnittelu kulkee usein käsi kädessä asiakkaidemme uutuustuotteiden pakkaussuunnittelun kanssa.

Myllyn Paras on kotimaisen arjen asiantuntija, jolle suunnittelemme monipuolisesti pakkauksia, myymälämateriaaleja sekä lanseerausten mainontaa esimerkiksi tv- ja somekanavissa.

Myymälämateriaaleissa näkyvyyttä luodaan viestinnän lisäksi teknisillä toteutuksilla. Meillä on kokemusta ja näkemystä erilaisista ratkaisuista, jotka erottuvat edukseen, mutta ovat ennen kaikkea toimivia myyntiorganisaation ja kaupan arjessa.

Ota yhteyttä

Kiinnostuitko myymälämateriaalien osaamisestamme? Ota yhteyttä ja kerron mielelläni lisää.

Jirka Sauros
Luova johtaja, AD
+358 40 747 9740
jirka.sauros@idafram.fi

Palvelumme