Mukana kivitalobrändin kasvussa

Lammin Betoni on suomalaisen kivitalorakentamisen pioneeri. Yhteinen matkamme Lammin markkinoinnin kumppanina alkoi vuonna 2017 ja jatkuu aktiivisena. Yhteistyöhömme sisältyy monipuolisesti markkinoinnin strateginen ja luova suunnittelu sekä toteutus.

Rakentamisen kunnianhimoiselta moniosaajalta löytyi kattavasti työkaluja ja niitä elementtiharkkojakin, mutta välinepakki tuntui kaipaavan uudelleenjärjestelyä.

Rakentamisen suhteen Idalla saattaa hetkittäin mennä sormi suuhun, mutta suunnittelu meiltä onneksi luonnistuu paremmin kuin hyvin. Käärimme siis hihamme ja ryhdyimme töihin.

Yhteistyömme alussa yhdistimme haaroittuneen konsernin yhden tarinan ja yhden Lammi-brändin alle. Loimme konsernille uuden yhtenäisen logon, visuaalisen ilmeen ja puhetavan, joista kaikista välittyy sen ryhdikäs, uudistunut olemus.

Nyt Lammi-brändin kaikki kivirakentamisen tuotteet ja palvelut ovat helposti löydettävissä – oli asiakas sitten rakennusalan ammattilainen tai omakotitalosta haaveileva perhe.

Markkinointiviestinnän ratkaisuja

Vaalimme nyt siis raikasta ja selkeää kivirakentajan brändiä. Kuulostaa hyvältä, mutta mitä se ruohonjuuritasolla pitää sisällään? Me kerromme!

Suunnittelimme ja toteutimme ensimmäisen Lammi Ideakirjan vuoden 2018 markkinoille. Rutistus oli melkoinen: 154-sivuinen Ideakirja sisälsi 32 uutta talomallia ja nipun uusia sisustusideoita. Se oli Lammille aivan uudenlainen kanava pientalorakentajien haaveiden ja odotusten kohtaamiseen.

Vuonna 2020 toteutimme Ideakirjan uusintapainoksen. Uudet, näyttävät talomallit syntyivät Lammin ja Idan yhteistyönä toteuttaman suunnittelukilpailun kautta.

Lammi on ottanut markkinoinnissaan ennakkoluulottomia askeleita. Ideakirjan uudet talomallit etsittiin rohkeasti arkkitehtiopiskelijoille suunnatulla kilpailulla, mikä tuotti lopulta upeaa lisäarvoa koko vuoden markkinointiin.

Jirka Sauros, Idan luova johtaja

Liikettä joka kanavan kautta

Yhdessä asiassa rakentajat ovat aivan kuin mikä tahansa muukin kohderyhmä – myös heidät tavoittaa digitaalisia väyliä pitkin.

Vastaamme Idassa Lammin verkkosivuston sisällöstä, käyttöliittymän sekä visuaalisen ilmeen suunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta, sosiaalisen median ratkaisuista, verkkomainonnasta ja hakukonemarkkinoinnista. Olemme siis jatkuvassa liikkeessä tuottamassa parempaa sisältöä ja tehokkaampia kohdennuksia.

Painettujen materiaalien lisäksi koko ajan enemmän liikkuvaa kuvaa

Vastaamme monipuolisesti Lammin painetuista materiaaleista, alkaen myymälöiden tarroituksista esitteisiin ja Ideakirjaan. Luomme myös eri tuoteryhmille ja kohderyhmille liikkuvan kuvan sisältöjä ja teemme mainontaa printistä sähköiseen.

Kivitalon markkinointi alkaa perustuksista

Lammi-asiakkuuden monipuolisuutta lisää tuotetarjonnan laajuus. Markkinointimateriaaleja ja kampanjoita tehdään talomallien lisäksi erilaisille kiviharkoille, perustusten rakentamiseen tarkoitetuille anturamuoteille ja pihamuurikiville.

Rakennusalalla messuosasto on merkittävä osa markkinointia. Brändille uskollinen ja käytössä toimiva osasto päivittyy uusien tuotteiden ja tarpeiden mukaan.

Lammi on Suomessa kivitalojen markkinajohtaja ja kivirakentamisen edelläkävijä. Haasteellisessa pientalorakentamisen markkinassa on tärkeää pystyä uudistumaan ja kehittymään. On upeaa olla mukana tekemässä kasvunälkäisen perheyrityksen uutta tulemista Suomessa ja kansainvälisesti.

Idan toimitusjohtaja Panu Laaksonen

Lammi on vuonna 1956 perustettu perheyritys. Alansa markkinajohtaja valmistaa kivitaloja sekä harkko- ja pihatuotteita, joiden lisäksi Lammi-konserniin kuuluvat myös tytäryhtiöt Lammi Perustus Oy ja Puolassa toimiva Lammi Fundament. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2017 14,9 miljoonaa euroa.