Ajankohtaista

Tiedote: Lammi uudistaa brändinsä Ida Framin kanssa

Lammi Kivitaloista parhaiten tunnettu Lammin Betoni uudistaa brändinsä Palvelumarkkinoinnin toimisto Ida Framin kanssa. Ida Fram valittiin Lammin kumppaniksi kilpailutuksen kautta.

lue koko juttu

Aihe: Palvelualan yrityksen liiketoiminnan ja arvon kasvattaminen markkinoinnilla
Lukuaika: 4 minuuttia
Kirjoittaja: Panu Laaksonen, CEO, Palvelumarkkinoinnin toimisto Ida Fram

Miten Kotipizza markkinoitiin 146 miljoonan euron arvoiseksi?

Kotipizza on kasvattanut myyntiään lähes 40% viimeisen kolmen vuoden (2015-2017) aikana. Nyt yritystä ollaan myymässä norjalaisille elintarvikejätille Orklalle 146 miljoonalla eurolla. Tarjous oli 39% pizzaketjun pörssikurssin mukaista hintaa suurempi.

lue koko juttu

Tiedote: Rekki yhteistyöhön Palvelumarkkinoinnin toimisto Ida Framin kanssa

Käytettyjen vaatteiden verkkokauppa Rekki on aloittanut yhteistyön palvelumarkkinoinnin toimisto Ida Framin kanssa. Samalla Ida Framista tuli Rekin osakas, jonka tehtävänä on kehittää markkinoinnin ratkaisut Rekin brändin kehittämiseen ja kansainvälistymiseen.

lue koko juttu

Aihe: Palvelualan brändin rakentaminen
Lukuaika: 3 minuuttia
Kirjoittaja: Panu Laaksonen, CEO, Palvelumarkkinoinnin toimisto Ida Fram

UKKO.fi haihatteli itselleen arvokkaan brändin

UKKO.fi kevytyrittäjyyspalvelun Olli Kopakkala julkaisi LinkedIn-palvelussa rekrytointi-ilmoituksen ja asetti vastakkain tuloksellisen markkinoinnin tekemisen ja ”brändihaihattelun”. Porinaahan siitä syntyi.

lue koko juttu

Aihe: vähittäiskaupan palveluiden markkinointi
Lukuaika: noin 3 minuuttia
Kirjoittaja: Panu Laaksonen, CEO, Palvelumarkkinoinnin toimisto Ida Fram

Puretaanko hetki Alkon monopolia?

Kävin ystävieni kanssa mielenkiintoisen keskustelun Alkon monopolin purkamisesta. Siitä inspiraatio tähän blogitekstiin, jossa arvioin purkamisen vaikutuksia markkinoinnin neljän kilpailukeinon (4P) kautta.

lue koko juttu

Ida Framista Suomen ensimmäinen palvelumarkkinoinnin toimisto

UMainostoimisto Ida Fram uusiutuu ja keskittyy palvelualan yrityksien markkinoinnin tekemiseen. Samalla yrityksen nimeksi tulee Palvelumarkkinoinnin toimisto Ida Fram.

lue koko juttu

Usko tai älä – tunnettuus on markkinoinnin tärkein mittari

Puutteet markkinoinnin mittaamisen osaamisessa estävät markkinoinnin merkityksen kasvua suomalaisissa yrityksissä. Kun markkinoinnin tuottamia tuloksia ei pystytä esittämään numeroina, kulmahuoneen ovi ei aukea. Tästä syystä markkinoinnin kilpailukeinot jäävät alihyödynnetyiksi yrityksien liiketoiminnan kasvattamisessa.

lue koko juttu

etusivun kuva 3_20150101

Rekrytointi: Verkkomainonnan, hakukonemarkkinoinnin ja verkkoanalytiikan liiketoiminnan vetäjä

Etsimme uuden liiketoiminnan vetäjäksi verkkomainonnan, hakukonemarkkinoinnin ja verkkoanalytiikan ratkaisujen kokenutta osaajaa.

lue koko juttu

Markkinoinnin ja myynnin ammattilaiset arvostusta vailla

Markkinoinnin ja myynnin ammatteja arvostetumpia ovat esimerkiksi ”luontais- ja vaihtoehtohoitajat”, ”arkistonhoitajat” ja ”eläinvetoisten kulkuneuvojen kuljettajat”. Naurattaa, mutta ei tee iloiseksi!

lue koko juttu

Vapaamieliset markkinoinnin tekijät ja etiikka.

Toimittaja Aleksi Ylä-Anttila ruotii Marmain artikkelissaan (M&M 8/2017) rohkeutta ja eettisyyttä mainonnassa. Olin Folkin Tommi Laihon ja Bobin Miska Rajasuon kanssa mukana jutussa haastateltavana.

lue koko juttu