Natiivimainonta tarkoittaa artikkelimaisia mainoksia, jotka sulautuvat luontevasti mediaympäristöön, esimerkiksi verkkosivustolle tai aikakauslehteen. Yleensä natiivimainoksen tunnistaa ”sponsoroitu”-merkinnästä. Natiivimainonta toimii tehokkaasti, koska se koetaan hyödylliseksi osaksi palvelun toimitettua sisältöä. Kynnys vuorovaikutukseen tällaisen verkkomainoksen kanssa on matala.
Millaisia natiivimainokset ovat
Monet uutissivustot ja muut verkkojulkaisut tarjoavat mahdollisuuden natiivimainonnalle. Myös aikakauslehtien sponsoroidut artikkelit eli advertoriaalit ovat natiivimuotoista mainossisältöä.
Verkkosivustoilla tyypillinen natiivimainos on artikkelin ingressiä muistuttava sisältöelementti, jota klikkaamalla käyttäjä päätyy mainostajan sivulle. Natiivimainos näyttää tavallisesti artikkelinostolta tai mainosbannerilta. Tällaiset mainokset toimivat parhaiten, kun niillä pyritään herättämään luontevasti kiinnostusta aggressiivisen ostokehotuksen sijaan.
Miten natiivimainonta toteutetaan
Natiivimainontaa voi ostaa suoraan mediataloilta. Vielä kätevämmin sen ostaminen onnistuu natiivimainontaan erikoistuneilta alustoilta tai ohjelmallisen ostamisen kautta. Kaikkein parhaiten onnistut, kun käännyt markkinoinnin ammattilaisen puoleen. Me Ida Framilla autamme mielellämme natiivimainonnan toteuttamisessa eri alustojen kautta.
Natiivimainonta sopii moneen tarkoitukseen
Natiivimainoksia näytetään laajalevikkisissä verkkojulkaisuissa kiinnostavien artikkelien yhteydessä, joten tavoitat niiden avulla tehokkaasti suuren yleisön. Siksi natiivimainonta sopii sekä uusien asiakkaiden hankkimiseen että brändisi tunnetuksi tekemiseen.
Kun esität markkinointiviestisi luotettavassa julkaisussa ja arvokkaalla mainospaikalla, luottamus brändiäsi kohtaan kasvaa ja mainossisältö saa lisää painoarvoa.
Ota yhteyttä
Kiinnostuitko natiivimainonnan palveluistamme? Ota yhteyttä ja kerron lisää!