

Yhteistyötä ja liiketoimintaa mahdollistamassa
Ulkoministeriön rahoittama ja Finnfundin hallinnoima Finnpartnership-ohjelma edistää Suomen ja kehittyvien markkinoiden välistä liiketoimintaa. Ida Fram on Finnpartnershipille markkinointikumppani ilmeen suunnittelusta kampanjoiden rakentamiseen.


Kaikki alkoi logon ja ilmeen uudistamisesta
Logosuunnittelu on aina inspiroiva projekti, jossa hyvän suunnittelijan käsissä moni asia loksahtaa paikoilleen. Hyvä logo ilmentää yrityksen toimialaa ja kulttuuria sekä istuu saumattomasti kaikkiin viestinnän tarpeisiin.
Finnpartneshipin selkeä ja raikas logo sai muotonsa ja värinsä bisneksen, vastuullisen yhdessä tekemisen sekä kasvun teemoista. Tavoitteena oli myös suunnitella heti huolellisesti mietityt versiot, joiden avulla logo vastaisi mahdollisimman hyvin sitä käyttävien ammattilaisten tarpeisiin.


Uuden verkkosivuston toteutti sisaryrityksemme Into-Digital. Yhdessä suunnitellessa graafiset elementit on helppo integroida osaksi sivuston ilmettä.


Erilaiset graafiset ratkaisut tehostavat viestintää
Visuaalisen ilmeen kokonaisuudesta asiakkaalle syntyi kompakti mutta kattava graafinen ohjeisto, joka tarjoaa työkaluja monopuoliseen viestinnän rakentamiseen.
Logoversioiden lisäksi ohjeistoon rakennettiin mm. värimaailma, erilaisia graafisia elementtejä, selkeät ikonit ja typografia.


Kuvamaailma on kuratoitu monipuolisiin tarpeisiin
Kuvamaailma rakennettiin kuratoidulla kuvapankilla, joka jakaa käytettävän kuvamateriaalin selkeästi kolmeen erilaiseen ryhmään ja tarpeeseen:
- Ihmisten osaamista ja kanssakäymistä viestivät kuvat
- Rakennettua ympäristöä ja hankkeita avaavat kuvat
- Kohdealueita esittelevät kuvat


Kampanja tavoitti kohderyhmän Keniassa
Yhteistyö Finnpartnershipin kanssa on avannut myös meille upeita uusia mahdollisuuksia. Yksi sellainen oli markkinointikampanjan suunnittelu ja toteutus kenialaiselle kohderyhmälle.
Silloinkin kun kohdemaa on kaukana, markkinoinnin perusasiat ovat aina yhteisiä: kohderyhmän tarpeista lähtevä viesti ja ne samat tutut digikanavat – usein Suomea isommalla kohderyhmäkoolla.
Finnpartnership on ulkoministeriön rahoittama ja Finnfundin hallinnoima liikekumppanuusohjelma, jonka palvelut ovat ilmaisia niin suomalaisille kuin kehittyvien markkinoiden toimijoille. Käytännössä Finnpartnership tukee liiketoimintaa ja -kumppanuuksia, joilla pyritään tuottamaan myönteisiä kehitysvaikutuksia kohdemaassa. Finnpartnership tarjoaa kehittyvistä markkinoista kiinnostuneille suomalaisille yrityksille ja organisaatioille tukirahaa, neuvontaa sekä kontakteja, joiden avulla yritys voi luoda pitkäaikaista liiketoimintaa.