Uusi ilme ja markkinoinnin konsepti

Yli 70-vuotias suomalaisen kiinteistönvälityksen ikoni uudistui omistajapohjaa ja ilmettä myöten. Takaisin täysin suomalaiseen omistukseen siirtyneen yrityksen tulevaisuuden kasvua tukee myös uusi, raikas markkinoinnin konsepti. Ida Fram on uuden ilmeen ja konseptin takana.

Paljon uutta ja yksi näyttävä paluu

Huoneistokeskus on aina tunnettu oranssista väristä. Myös viime vuosina, vaikka osana Retta Groupia ilmettä hallitsi konsernin yhteinen vihreä. Itsenäisessä Huoneistokeskuksessa oranssi tekee odotetun ja näyttävän paluun.

Logo ja kuvamaailma sen sijaan uudistuivat. Ilmeen perustana on runsas, itse tuotettu kuva- ja videomateriaali, jossa näkyvät rinnakkain mallit ja oma upea henkilökunta.

Vahva brändi syntyy & elää tunteista

Markkinointiviestinnän konseptille lähdimme etsimään erottavaa tekijää, joka samaan aikaan kiteyttää kiinteistönvälityksestä kaiken oleellisen, mutta antaa tilaa myös tunteelle.

Huoneistokeskus toi vuonna 1953 modernin kiinteistönvälityksen Suomeen. Ala on muuttunut, mutta kaikki tekeminen kiteytyi silloin ja kiteytyy edelleen yhteen sanaan – Myyty. Juuri kiinteistövälityksessä myyty-sana ei ole kylmän kaupallinen, vaan pitää sisällään kaikki ne tunteet, joita asumiseen ja asunnonvaihtoon vahvasti liiittyy.

Uudet arvot, missio ja visio

Osana projektia avasimme ja määrittelimme uusiksi myös Huoneistokeskuksen arvot, mission ja vision. Sanoitukset rakennettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa tukemaan vahvemmin uusia tavoitteita ja toimintamalleja.

Iso brändi = iso uudistus = iso näkyvyys

Uuden Huoneistokeskuksen lanseeraus näkyy mediassa läpi vuoden. Some, display-verkostot, asuntoportaalit, printti ja radio otetaan valtakunnallisesti haltuun.

Isossa osassa ovat tietysti myös kohdemainonta sekä välittäjien oma näkyvyys, jotka toimivat alusta saakka ohjaavina tekijöinä konseptin suunnittelussa.

Löysimme Myyty-kiteytyksen, jota kukaan ei ole uskaltanut sanoa näin isosti ja suoraan.

Kiinteistönvälittäjien päivittäistä työtä tuetaan markkinointimateriaalien lisäksi kattavilla toimistotarvikkeilla.

Logo suunniteltiin monikäyttöiseksi ja pitkäikäiseksi. Rajoitteet pyrittiin karsimaan minimiin useilla versioinneilla.

Meille on ollut yhteistyössä tärkeää, että olemme koko ajan olleet idalaisten kanssa samalla puolella. Keskustelu on ollut avointa ja haastaminen positiivista. Tiimin rohkeuden ansiosta Huoneistokeskuksella on nyt brändi, johon koko henkilökuntamme on poikkeuksellisen sitoutunut.

Olli Pohjonen, Huoneistokeskuksen markkinointijohtaja

Huoneistokeskus on vuonna 1953 perustettu kiinteistönvälityksen ammattilainen, jossa työskentelee 200 alan ammattilaista. Huoneistokeskus palvelee kuluttaja-asiakkaita 33 paikkakunnalla ja 34 toimistossa. Sijoittajia ja rakennuttajia yritys palvelee valtakunnallisella suurasiakastiimillä. Tammikuussa 2025 yrityksen toimiva johto ja kotimainen sijoittajaryhmä osti Huoneistokeskus Oy:n koko osakekannan.