Ida Fram on Suomen ensimmäinen palveluiden markkinoinnin toimisto. Autamme markkinoinnin keinoilla erityisesti pieniä ja keskisuuria palvelualan yrityksiä kasvamaan ja työllistämään – menestymään suomalaisen hyvinvoinnin kivijalkana. Erityisen hyvin tunnemme B2B-yritysten markkinoinnin.

Tunnemme Pk-yritysten arjen haasteet ja markkinoinnin erikoispiirteet läpikotaisin. Toimimme asiakkaidemme kumppanina tarjoamalla kaikki kasvun tekemiseen tarvittavat markkinoinnin palvelut.

Uskomme markkinoinnin voimaan myös B2B-markkinoilla toimivien yrityksien liiketoiminnan kasvattamisessa. Tunnemme B2B-ostamisen prosessin ja B2B-markkinoinnin ominaispiirteet.

Mitä B2B-markkinoinnille kuuluu juuri nyt?

B2B-myynnissä valta on siirtynyt myyjältä ostajalle, kun palveluihin ja potentiaalisiin kumppaneihin liittyvä tiedonhaku tehdään itsenäisesti verkossa. Markkinoinnin määrän ja laadun merkitys siis kasvaa, koska potentiaalinen asiakas täytyy pystyä vakuuttamaan jo ennen henkilökohtaista tapaamista.

Laadukkaan sisällön tuottaminen, markkinoinnin automaatio ja mainonnan älykäs kohdentaminen ovat keskeisiä työkaluja myös yritysmarkkinoinnissa.

  • Miten B2B-ostaminen on muuttunut ja millä keinoin B2B-asiakkaisiin vaikutetaan tehokkaimmin eri kanavissa?
  • Millaisilla sisällöillä tehokkaimmin rakennetaan haluttuja mielikuvia ja miten sisältöjä tuotetaan ja levitetään?
  • Kuinka optimoidaan panostukset verkkomarkkinoinnin ja muiden medioiden välillä?
  • Millä keinoilla saadaan markkinointi ja myynti pelaamaan tuloksellisesti yhteen?

Löydetään yhdessä vastaukset ja toimivimmat ratkaisut oman liiketoimintasi mukaan. Soita ja sovi tapaaminen tai laita minulle viestiä alta.
– Panu

4 tärkeintä B2B-teemaa vuonna 2025

Asiakkaat eivät halua tulla myydyiksi, vaan he haluavat oppia ja ratkaista ongelmia. Laadukas, kohdennettu ja ongelmalähtöinen sisältö – kuten oppaat, case-esimerkit ja webinaarit – rakentaa luottamusta ja tuo liidejä ilman aggressiivista myyntiä.

Tekoäly mahdollistaa yhä tarkemman kohdentamisen ja sisällön personoinnin. Hyödynnä dataa asiakkaan ostopolusta: tarjoa oikeaa viestiä oikeassa kanavassa oikeaan aikaan. Automaatiot ja tekoäly eivät ole enää ”nice to have” – ne ovat välttämättömiä.

LinkedIn on edelleen ykkönen B2B:ssä, mutta älä unohda sähköpostia, podcastia, webinaareja tai vaikka TikTokia, jos kohderyhmäsi on siellä. Ole johdonmukainen, mutta räätälöi viestisi kanavakohtaisesti.

Vaikka kyse on yrityksistä, ostopäätökset tekee aina ihminen. Näytä kasvot, jaa asiantuntijoiden näkemyksiä, hyödynnä videoita ja luo keskustelua. Luottamus syntyy vuorovaikutuksesta ja aitoudesta.

Panu Laaksonen on strategistimme, jonka kanssa löydät toimivimmat ratkaisut oman liiketoimintasi ehdoilla. Kysy Panulta lisää!

Asiakkaitamme

Olemme asiantunteva ja mutkaton kumppani lukuisille kotimaisille yrityksille, joista monet tarjoavat palveluitaan sekä yrityksille että kuluttajille.

Tutustu töihimme

Olemme asiakkaillemme todellisia markkinoinnin strategisen, luovan ja tuotannollisen työn moniosaajia. Tutustu B2B-asiakastarinoihimme.

Alma Talent Tietopalvelut on yksi maan johtavista tietopalvelujen tarjoajista. Kirkastimme yrityksen markkinointiviestit sekä näyttävän mainonnan konseptin. Lue asiakastarinamme »

Tietoakseli on talous- ja henkilöstöhallinnon valtakunnallinen kumppani. Näytimme osaamistamme, kun yritys halusi kehittää omaa visuaalista ja viestinnällistä brändiään. Lue asiakastarinamme »

Lammi on suomalaisen kivitalorakentamisen edelläkävijä. Markkinoinnin B2B-viestikärkiin kuuluu Suomen parhaiden tuotteiden lisäksi vastuullisempi rakentaminen. Lue asiakastarinamme »

Spektri Business Park on ensimmäinen laatuaan. Pääsimme mukaan uudistamaan markkinointiviestinnän lisäksi koko brändiä sisustuksesta julkisivun valomainoksiin. Lue asiakastarinamme »

Finnpartnership edistää Suomen ja kehittyvien markkinoiden välistä yhteistyötä ja liiketoimintaa. Uudistimme brändin ilmettä ja kansainvälisiä markkinointimateriaaleja myöten. Lue asiakastarinamme »

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää tai keskustella yhteistyöstä B2B-markkinoinnin tekemisessä? Ota yhteyttä ja sovitaan tapaamisesta.