Lääkemarkkinoinnin poikkeuksellisesta kokemustamme kertoo ehkä parhaiten se, että tiimillämme on yhteensä yli sadan vuoden kokemus erilaisten lääkealan valmisteiden ja palveluiden markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta. Viime vuosina olemme panostaneet ennakkoluulottomaan digitaalisten kanavien ja myös kuluttajanäkökulman hyödyntämiseen. 

Diabeteksen ja lihavuuden hoidon globaali markkinajohtaja Novo Nordisk on lääkealan asiakkaistamme merkittävin. Ida Framin tiimiläisten osaamista ovat vuosien varrella arvostaneet Novo Nordiskin lisäksi muun muassa GSK, Pfizer, Lilly, Roche, Octapharma, Orion Pharma, Takeda, MSD, KRKA, Leiras, Tamro ja Yliopiston Apteekki. 

Mukana lihavuuden hoidon murroksessa

Olemme toimineet Novo Nordiskin kumppanina yli kymmenen vuotta, myös avainroolissa lihavuuden hoidon laajasti näkyneessä murroksessa. Ilmiön takana on paljon työtä, jolla on pyritty vaikuttamaan lihavuuteen liittyviin ajattelumalleihin – kohderyhminä niin lääkärit, hoitajat kuin suuri yleisökin.

Lääkemainonnassa tärkeintä on ymmärtää, miten vaikutamme lääkealan tärkeimpiin portinvartijoihin, eli lääkäreihin ja apteekkien henkilökuntaan. Tiimimme työ lihavuuden hoidon parissa on ollut toisaalta lääkemainontaa laajempaa, eli myös potilaan ja lääkärin vuorovaikutuksen kehittämistä sisällöntuotannon ja markkinoinnin keinoin. 

Tehoa alan ymmärryksestä

Lääkealan markkinointi ja etenkin lääkemainonta on vahvasti säädeltyä ja valvottua – ja hyvä niin! Kun tämä ymmärrys on tiimillä vahvasti hallussa, kasvua tehdään samoilla eväillä kuin kaikessa markkinoinnissa: investoimalla asiakasymmärryksen kasvattamiseen, panostamalla laadukkaisiin luoviin ratkaisuihin ja yhdistämällä älykkäästi eri medioiden parhaat puolet toimivaksi kokonaisuudeksi.

  • Koska on aika vähentää markkinoinnin panostuksia tai investoida lisää?
  • Missä kanavissa tärkeimmät kohderyhmät tavoitetaan?
  • Miten hyödynnetään hakukonemarkkinoinnin ja verkkomainonnan älykkään kohdentamisen keinot?
  • Millaisilla luovilla ratkaisuilla kohderyhmä vakuutetaan tehokkaimmin?

Onko yrityksellämme tavoite kehittää markkinointianne ja sen kokonaisvaltaisia tuloksia? Ole yhteydessä!

Jirka Sauros
Creative Director