Vähittäiskaupassa kilpailu kovenee jatkuvasti, kun kansainväliset toimijat rynnivät Suomen markkinoille. Verkkokauppa on samanaikaisesti suuri mahdollisuus ja haaste. Kilpailua ei voi voittaa ilman vahvoja panostuksia markkinoinnin määrään ja laatuun.

Kasvua ei vähittäiskaupassakaan tehdä säästämällä, vaan investoimalla asiakasymmärryksen kasvattamiseen, panostamalla laadukkaisiin luoviin ratkaisuihin ja yhdistämällä älykkäästi eri medioiden parhaat puolet toimivaksi kokonaisuudeksi.

  • Jos kysyntä vähenee, pitäisikö säästää vai investoida markkinointiin lisää?
  • Miten jaetaan panostukset omien medioiden, ostetun median ja ansaitun median välillä?
  • Millaisilla keinoilla kansainvälisiä verkkokauppoja vastaan voidaan kilpailla?
  • Miten rakennetaan laadukkaiden tuotteiden ja palveluiden yhdessä muodostamia kokonaisuuksia?

Vähittäiskaupan asiakkaitamme ovat esimerkiksi E.AhlströmBiodelly ja Lip-Lap, jonka kanssa toimimme tuloksiin perustuvalla laskutusmallilla. Kaikki kolme myyvät palveluitaan ja tuotteitaan verkossa. Olemme työskennelleet myös esimerkiksi Maskun Kalustetalon ja R-kioskin kanssa.

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää tai keskustella yhteistyöstä vähittäiskaupan tuotteiden tai verkkokaupan markkinoinnin tekemisessä? Ota yhteyttä ja sovitaan tapaamisesta.

Panu Laaksonen
CEO
040 517 79 31
panu.laaksonen@idafram.fi