Vähittäiskaupassa kilpailu kovenee jatkuvasti, kun kansainväliset toimijat rynnivät Suomen markkinoille. Verkkokauppa on samanaikaisesti suuri mahdollisuus ja haaste. Kilpailua ei voi voittaa ilman vahvoja panostuksia markkinoinnin määrään ja laatuun.
![](https://idafram.fi/wp-content/uploads/2023/08/vaakakuva_toimialat_Vahittais-ja_verkkokauppa.jpg)
Kasvua ei vähittäiskaupassakaan tehdä säästämällä, vaan investoimalla asiakasymmärryksen kasvattamiseen, panostamalla laadukkaisiin luoviin ratkaisuihin ja yhdistämällä älykkäästi eri medioiden parhaat puolet toimivaksi kokonaisuudeksi.
- Jos kysyntä vähenee, pitäisikö säästää vai investoida markkinointiin lisää?
- Miten jaetaan panostukset omien medioiden, ostetun median ja ansaitun median välillä?
- Millaisilla keinoilla kansainvälisiä verkkokauppoja vastaan voidaan kilpailla?
- Miten rakennetaan laadukkaiden tuotteiden ja palveluiden yhdessä muodostamia kokonaisuuksia?
Vähittäiskaupan asiakkaitamme ovat esimerkiksi E.Ahlström ja Biodelly. Lip-Lapin kanssa toimimme tuloksiin perustuvalla laskutusmallilla. Kaikki kolme myyvät palveluitaan ja tuotteitaan verkossa. Olemme työskennelleet myös esimerkiksi R-kioskin kanssa.
Ota yhteyttä
Haluatko tietää lisää tai keskustella yhteistyöstä vähittäiskaupan tuotteiden tai verkkokaupan markkinoinnin tekemisessä? Ota yhteyttä ja sovitaan tapaamisesta.
Panu Laaksonen
CEO
+358 40 517 7931
panu.laaksonen@idafram.fi