Nyt syödään enemmän kotimaista kalaa! Toimimme Norron Oy:n markkinoinnin kumppanina ja jännittävän reality-ohjelman taustalla. Norron Oy:n innovaatio Kalawursti sijoittui kolmanneksi S-ryhmän ideoiman Suomalainen menestysresepti -kilpailun viidennellä kaudella.
Suomalainen menestysresepti -kilpailussa etsitään kotimaisia ruoan uusia menestystuotteita. Kaikki tuoreet finalistit löytyvät nyt S-ryhmän kauppojen hyllyiltä. Menestys kaupassa ei ole taattu, mutta monet aikaisemmista kisatuotteista ovat pärjännneet hyvin myös kaupan hyllyllä.
Kalawursti on grillattava kalamakkara
Norron Oy:n perustaja Roy Norro on intohimoinen kalamies ja kotivesien kalojen puolestapuhuja. Kalawursti-tuotteissa Roy halusi muokata kalan grillattavan makkaran muotoon niin, että siinä säilyy makkaralle ominainen napsahtava tekstuuri ja mehukas maku.
Reilusti maustetut Kalawurstit valmistetaan suomalaisesta kirjolohesta ja villikaloista. Ensimmäisinä makuina lanseerattiin Bratwurst – sitruuna & meirami ja Chorizo – lempeä paprika & chili.
”Kalaa on syöty iät ja ajat samalla tavalla, eikä sillä tyylillä ylletä kalansyöntisuositusten mukaisiin määriin. On tehtävä uusia houkuttelevia tuotteita, ja hypättävä toiselle tontille, kalatiskiltä makkaroiden sekaan.”
Ida on maistuvan markkinoinnin kumppani
Olimme Royn apuna tuotteen nimen suunnittelussa ja tarinan viimeistelyssä. Yhteinen näkemys Kalawursti-nimestä syntyi lopulta luontevasti ja varmasti, vaikka rannalle jäikin loistavia vaihtoehtoja Smakkalasta Grillisilliin.
Kun nimi oli lyöty lukkoon, pääsimme suunnittelemaan Kalawurstin ilmeen ja tuotepakkaukset. Pakkauksella halusimme toisaalta korostaa tuotteen laajalle kohderyhmälle maistuvaa ”artesaanimakkara”-tunnelmaa, toisaalta tuotteessa käytetyn raaka-aineen tulisi erottua selkeästi perinteisistä makkaroista. Tässä haasteessa nimi ja pakkausdesign pelasivat erityisen onnistuneesti yhteen.
Kalawurstin verkkosivuston toteutimme TONI verkkosivuratkaisulla, joka on sisaryhtiömme Into-Digitalin ratkaisu pienten ja keskisuurten yrityksien verkkosivujen tekemiseen kustannustehokkaasti.
Pidempi kalareissu Royn kanssa
Aloitimme yhteistyön Royn kanssa jo Suomalainen menestysresepti -kilpailun edellisellä kaudella, jossa ensimmäinen Norron-tuote Kalatassu kisasi finaalissa. Kerromme Kalatassun markkinoinnista asiakastarinassamme.
Päivittäistavarakaupan tuotteet ovat salarakkaamme
Keskitymme Ida Framissa palvelualan yrityksien markkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen, mutta päivittäistavarakaupan tuotteet ovat salarakkaamme ❤️. Norron Kalawurstin ja Kalatassun lisäksi päivittäistavarakaupan asiakkaisiimme kuuluu esimerkiksi Myllyn Paras.
Norron Oy on perustettu kehittämään mielenkiintoisia tuotteita kaupan hyllylle ja kuluttajien tarpeisiin – erityisesti suomalaisista kaloista. Norron Oy:n perustaja ja tuoteinnovaattori on Roy Norro, intohimoinen kalamies ja kotivesien kalojen puolestapuhuja.