Rahoituksen, vakuutuksen ja eläkkeiden palvelut ovat monimutkaisia ja siksi hankalia ostaa. Päätöksenteko perustuu voimakkaasti tunteisiin, koska asiakas ei koskaan täydellisesti ymmärrä palvelua. Kun informaation määrä on suuri, korostuu asiantuntemuksen ja kiteyttämisen osaaminen. Myyminen on mitä suurimmassa määrin palvelua.
Kasvua rahoituksen, vakuutuksen ja eläkkeiden palveluissa tehdään investoimalla markkinoinnin määrään ja laatuun. Kun asiakkaiden toiveita ja tarpeita ymmärretään syvällisesti, voidaan tehokkaasti vaikuttaa asiakkaiden ostokäyttäytymiseen. Tunnemme myös näiden toimialojen markkinoinnin juridiset erityispiirteet.
- Painotetaanko markkinoinnin investointeja lyhyen vai pidemmän aikavälin tuloksien saavuttamiseen?
- Miten kasvatetaan tunnettuutta ja rakennetaan haluttuja mielikuvia?
- Millaisilla sisällöillä palvellaan asiakasta ennen ostopäätöstä ja sen jälkeen?
- Mitä rahoituksen, vakuutuksen ja eläkkeiden palveluiden markkinoinnissa saa ja ei saa tehdä?
Rahoitus-, vakuutus- ja eläkealan asiakkaitamme ovat olleet esimerkiksi CreditVisor, Mandatum Life ja Ilmarinen.
Ota yhteyttä
Haluatko tietää lisää tai keskustella yhteistyöstä rahoitus-, eläke tai vakuutusalan markkinoinnin tekemisessä? Ota yhteyttä ja sovitaan tapaamisesta.
Panu Laaksonen
CEO
+358 40 517 7931
panu.laaksonen@idafram.fi