Tiedote: Digimarkkinoinnilla tukea pienille potilaille – Lastenklinikoiden Kummien markkinoinnin kumppaneiksi Ida Fram ja Into-Digital
Lastenklinikoiden Kummit ry ja Ida Fram sekä Into-Digital ovat aloittaneet markkinointiviestinnän kumppanuuden. Yhteistyön tavoitteena on kehittää Kummien strategista markkinointia sekä näkyvyyttä ja toimintaa verkossa.
Lastenklinikoiden Kummit on toiminut lähes kolmen vuosikymmenen ajan pienten potilaiden asialla ja tukenut lastenklinikoiden toimintaa sekä lastentautien tutkimustyötä. Yhdistyksen toiminta perustuu vahvasti lahjoitusten keräämiselle.
”Olemme Ida Framissa erikoistuneet palveluiden markkinointiin, enkä pysty kuvittelemaan parempaa palvelua kuin se, miten Kummit auttavat pieniä potilaita. Tarkoituksenamme on kasvattaa voimakkaasti Kummeille tehtävien lahjoituksien määrää hyvin kohdistetuilla markkinoinnin toimenpiteillä”, summaa Ida Framin toimitusjohtaja Panu Laaksonen.
Kahden kumppanin malli tuo tässä yhteydessä Lastenklinikoiden Kummien käyttöön kattavan ja ketterän markkinoinnin, viestinnän ja verkkopalvelujen osaamispaletin. Laajalla osaamisella lähdetään tavoittelemaan merkittävää tuloksellisuutta.
”Ida Framin ja Into-Digitalin yhteispelillä saamme kokonaisvaltaisesti tukea markkinointimme ja verkkonäkyvyytemme kehittämiseen. Tavoitteenamme on kehittää esimerkiksi Kummien jatkuvaa digitaalista presenssiä myös erilaisten kampanjoiden ulkopuolella. Yhteistyö on käynnistynyt hyvissä merkeissä, ja molemmat kumppanimme ovat vahvasti sitoutuneet tuloksen tekemiseen”, kiittelee Lastenklinikoiden Kummien viestintä- ja markkinointipäällikkö Matti Valli.
Yhteistyö on alkanut vauhdikkaasti. Kevään aikana Ida Fram on päivittänyt pro bono -työnä Kummien logon ja graafisen ohjeiston sekä toteuttanut hakukonemarkkinointia ja verkkomainontaa. Samalla on aloitettu Into-Digitalin johdolla verkkopalvelun uudistus, jonka tavoitteena on sujuvoittaa lahjoittamista ja luoda uusia mahdollisuuksia digimarkkinoinnille.
”Lahjoittamisessa pätee samat lainalaisuudet kuin verkkokaupankäynnissä yleensä: oikeiden ihmisten ohjaaminen verkkopalveluun, johon on rakennettu mahdollisimman vaivaton ’ostopolku’. Kesällä julkaistavasta verkkopalvelusta tulee upea!” hehkuttaa Into-Digitalin toimitusjohtaja Aapo Mäki.
Ida Fram ja Into-Digital haluavat olla pitkäjänteisesti mukana tukemassa Kummien tekemää tärkeää työtä. Into-Digital rakensi vuonna 2019 pro bono -työnään #kummitila-verkkopalvelun Kummeille, ja yhteistyö Ida Framin kanssa käynnistyi pro bonona toteutetuilla Kummien uuden graafisen ohjeiston sekä logon päivityksillä.
Logo ja graafinen ohjeisto
Lisätietoja
Panu Laaksonen, toimitusjohtaja, Ida Fram Oy
+358 40 517 7931
panu.laaksonen@idafram.fi
Aapo Mäki, toimitusjohtaja, Into-Digital Oy
+358 50 330 8959
aapo.maki@into-digital.fi
Matti Valli, Viestintä- ja markkinointipäällikkö, Lastenklinikoiden Kummit ry
+358 50 356 3336
matti@kummit.fi
Lastenklinikoiden Kummit ry on 1993 perustettu hyväntekeväisyysjärjestö, joka tukee Suomen viittä yliopistollista lastenklinikkaa, kehitys- ja tutkimustyötä sekä parantaa potilaiden viihtyvyyttä sairaala-aikana. Viime vuosina yhdistys on tukenut merkittävin panoksin lasten ja nuorten mielenterveystyötä. Koko toimiaikanaan Lastenklinikoiden Kummit ry on tehnyt lahjoituksia n. 38 miljoonan euron edestä. www.kummit.fi
Ida Fram on Suomen ensimmäinen palveluiden markkinoinnin toimisto. Toimimme asiakkaidemme kokonaisvaltaisena markkinoinnin kumppanina ja teemme kasvua. Asiakkaitamme ovat esimerkiksi R-kioski, Laatutakuu ja Lomarengas. Työllistämme vakituisesti 8 ihmistä, ja liikevaihtomme on noin 1 Meur. www.idafram.fi
Into-Digital on Suomen paras verkkopalveluiden suunnittelija ja toteuttaja. Toteutamme pieniä, keskisuuria ja suuria verkkopalveluita, kuten verkkosivustoja ja -kauppoja. Asiakkaitamme ovat muun muassa Wärtsilä, Aspocomp ja Teollisuusliitto. Lisäksi toimimme toimistojen, kuten Ida Framin, hasan & partnersin ja TBWA:n kanssa. Työllistämme vakituisesti 15 henkilöä, ja liikevaihtomme on noin 1,4 Meur. www.into-digital.fi