Yliopiston Apteekki: Verkkoapteekin lanseeraaminen
Yliopiston Apteekki avasi keväällä 2010 yli 4000 itsehoitolääkkeen ja apteekkituotteen verkkoapteekin. Ida Fram toimi verkkoapteekin lanseerauksen suunnittelijana ja jatkaa Yliopiston Apteekin strategisena kumppanina.
Tavoitteena oli suunnitella Yliopiston Apteekin verkkokaupalle lanseerauskampanja ja -viesti, joka jättää muistijäljen. Koska verkkoapteekissa asiointi on vielä suurille massoille vierasta, Idan tehtävänä oli ja on saada verkkokauppa nousemaan kohderyhmän valikkoon itsehoitolääkkeiden, hygienia- ja apteekkituotteiden ostopaikkana.
Ida oikaisi apteekkiin
Ida tiivisti domainin yliopistonapteekki.fi ytimekkäämpään muotoon ya.fi. Tämän ympärille rakentui lanseerausviesti: ”Lyhyin tie apteekkiin on ya.fi”. Slogan toimii kaiken kampanjaan liittyvän markkinointiviestinnän allekirjoituksena.
Perinteisellä verkkoon
Kampanjan päämediana käytettiin tv:tä, jota tuettiin hakukone- ja display-mainonnalla. Lisäksi toteuttimme myymälämateriaaleja Yliopiston Apteekin kivijalka-apteekkeihin. Tv-spotti tehtiin yhdessä Faken kanssa, hakukonemarkkinoinnissa Idaa auttoi Tulos.