Tiedote: Ida Framista Info-ketjun mainostoimisto

13.9.2011

Ida Framista Info-ketjun mainostoimisto

Suomen suurin yksityinen kirjakauppaketju, Info-Kirjakaupat Oy, valitsi kilpailutuksen kautta uudeksi mainostoimistokseen Ida Framin. Info-ketjuun kuuluu 32 jäsenliikettä eri puolella Suomea.

– Kirjakaupat, samoin kuin koko kirja-ala, ovat muutosten edessä. Kirjojen digitalisoituminen ja alan uudet toimintamallit, kuten kirjailijoiden omat kustantamot, vaativat myös markkinoinnilta uudenlaista ajattelua. Juuri sitä uskomme Ida Framilta saavamme, sanoo Info-ketjun toimitusjohtaja Mikko Parviainen.

Ida Framin mielestä Info-ketjun kilpailuetu syntyy kauppiasvetoisuuden synnyttämästä asiantuntemuksesta ja henkilökohtaisesta palvelusta. Tämän näkemyksen pohjalta luotiin markkinointiviestinnän konsepti ”Millainen lukija, sellainen kirja”.

– Info-Kirjakaupat on vahva ja perinteikäs ketju, joka uudistaa rohkeasti toimintaansa. Toimialan murros on mielestämme mahdollisuus, juuri se tekee yhteistyöstä erityisen kiinnostavan, summaa Ida Framin toimitusjohtaja Panu Laaksonen.

Uudistukset koskevat kaikkia markkinointiviestinnän osa-alueita pääviesteistä visuaalisuuteen ja mediavalintoihin.  Koska paikallisuus on tärkeä osa ketjun toimintaa, päämediaksi valittiin yhdessä mediatoimisto Phd:n kanssa paikallinen sanomalehtimainonta. Näkyvyyttä sanomalehdissä tuetaan esimerkiksi kuvastolla, toimenpiteillä myymälöissä ja tarkasti kohdennetulla verkkomainonnalla.

+358 40 517 7931panu.laaksonen@idafram.fi
m.idafram.fi

Mikko Parviainen, toimitusjohtaja, Info-Kirjakaupat Oy
mikko.parviainen@info.fi

Suomen Info-Kirjakaupat Oy on perustettu vuonna 1972 ja se on edelleen maan suurin yksityinen kirjakauppaketju. Info-ketjussa on kaikkiaan 32 jäsenliikettä eri puolella Suomea. Niiden toiminta perustuu asiakaslähtöiseen toimintaan, jonka perustana on luotettavuus, laajat valikoimat, asioinnin helppous ja hyvä asiakaspalvelu.

Ida Fram on täyden palvelun mainostoimisto, jonka ydinosaamista on ihmisten muuttuvan mediankäytön ymmärrys ja sen strateginen hyödyntäminen. Yhdessä digitaalisen median toimiston Into-Digital Oy:n kanssa Ida Fram palvelee asiakkaitaan 30 työntekijän voimin. Ida Framin asiakkuuksiin lukeutuvat mm. R-kioski, Silmäasema ja Sokos.