Tiedote: Ida Fram lanseerasi Yliopiston Apteekin verkkoapteekin

Lyhyin tie apteekkiinLehdistötiedote
15.11.2011

Ida Fram lanseerasi Yliopiston Apteekin verkkoapteekin

Apteekkiketju Yliopiston Apteekki valitsi Ida Framin mainostoimistokseen verkkoapteekin lanseeraukseen. Yliopiston Apteekilla on 17 apteekkia 12 paikkakunnalla, ja nyt myös laaja, yli 4000 itsehoitotuotetta käsittävä verkkoapteekki YA.fi.

–  Verkkoapteekkitoiminnan tultua lailliseksi keväällä 2011 oli selvää, että Yliopiston Apteekki laajentaa apteekkipalvelunsa myös verkkoon. Verkkoapteekki palvelee niin kiireisiä kaupunkilaisia kuin kauempana apteekista asuvia. Ida Framin lanseerausviestin napakka kiteyttäminen teki toimistosta meille kiinnostavan kumppanin, verkkoapteekista vastaava johtaja Katariina Kalsta kertoo.

Suomessa apteekkipalvelujen saatavuus on hyvä. Keskimääräinen matka kotoa lähimpään apteekkiin on alle neljä kilometriä. ”Lyhyin tie apteekkiin” -lanseerauskampanjan haasteena olikin tunnistaa asiakkaille merkityksellisiä syitä verkkoapteekissa asiointiin. Yksi tällainen löytyi verkkoapteekin intiimituotekategoriasta.

– Moni tutustuu mieluummin omassa rauhassa tuotteisiin, joiden ostaminen apteekista voi syystä tai toisesta nolostuttaa. Yliopiston Apteekin verkkoapteekista saa myös tarvittaessa neuvontaa farmaseutilta. Asiakas voi siis ostaa tarvitsemansa tuotteet verkosta luotettavalta asiantuntijalta, mutta perinteistä apteekkiasiointia matalammalla kynnyksellä, tiivistää Ida Framin toimitusjohtaja Panu Laaksonen.

YA.fi –verkkoapteekissa on edellä mainittujen intiimituotteiden sekä itsehoitolääkkeiden lisäksi esimerkiksi apteekkikosmetiikkaa, käsien- ja jalkojenhoitotuotteita, painonhallintavalmisteita, vitamiineja, urheilijan lisäravinteita sekä laaja eläintuotevalikoima. Tuotevalikoimaan ovat tulossa reseptilääkkeet keväällä 2012.

Lanseerausmedioina käytettiin Yliopiston Apteekin omien kanavien lisäksi televisiota, tarkasti kohdennettua display-mainontaa ja hakukonemarkkinointia.  Ida Framin tiimiin kuuluvat AD Jirka Sauros, copywriter Kati Hartikainen ja projektipäällikkö Jenni Forsblom.

www.idafram.fi

Katariina Kalsta, Johtaja (sähköiset palvelut, kanta-asiakkuus ja markkinointi)
katariina.kalsta@yliopistonapteekki.fi
www.ya.fi

Yliopiston Apteekin tehtävänä on auttaa asiakkaita onnistumaan lääkehoidossaan ja huolehtimaan terveydestään. Yliopiston Apteekista toimitetaan noin joka kymmenes resepti Suomessa. Tulouttamalla voittonsa omistajalleen Helsingin yliopistolle Yliopiston Apteekki tukee tutkimus- ja opetustoimintaa. Vuonna 2010 Yliopiston Apteekin liikevaihto oli 263 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 940.

Ida Fram on täyden palvelun mainostoimisto, jonka ydinosaamista on ihmisten muuttuvan mediankäytön ymmärrys ja sen strateginen hyödyntäminen. Yhdessä digitaalisen median toimiston Into-Digital Oy:n kanssa Ida Fram palvelee asiakkaitaan 30 työntekijän voimin. Ida Framin asiakkuuksiin lukeutuvat mm. R-kioski, Silmäasema ja Sokos.