Tiedote: Ida Fram Group mukana vaatteiden kauppapaikka Zadaan rahoituksessa

Käytettyjen vaatteiden kauppapaikka Zadaa on kerännyt 250 000 euron pääomasijoituksen. Yhtiön rahoittajiksi lähti mukaan joukko nimekkäitä yrityksiä ja yksityisiä sijoittajia. Mobiilipalvelu löytää käyttäjälleen istuvat vaatteet yhdistämällä keskenään samankokoiset ja -tyyliset ihmiset.

Digital Fabric Oy keräsi tammikuussa 2016 päättyneellä rahoituskierroksella yhteensä 250 000 euron pääoman Zadaa nimiselle palvelulleen. Rahoittajiksi lähtivät MTV:n Media For Equity (M4E)-rahasto, Ida Fram Group Oy sekä muun muassa Dingle Oy:n perustajista koostuva sijoitusyhtiö MLQ Invest Oy. Yksityissijoittajien joukossa ovat mukana muun muassa Dextran toimitusjohtaja ja Pihlajalinnan varatoimitusjohtaja Leena Niemistö sekä bisnesenkeli Umesh Gowda.

zadaa_2_20160201

”Ihmisillä on valtava määrä laadukkaita vaatteita, joilla on jälleenmyyntiarvo. Me haluamme tehostaa niiden myymistä ja ostamista inovaatiollamme. Olemme edelläkävijä nopeasti kasvavalla alalla niin vaatteiden, mobiilin kuin kuluttajienkin välisen kaupan osalta. ”, kertoo toimitusjohtaja Iiro Kormi. Yhtiön keräämä 250 000 euron pääoma käytetään toiminnan laajentamiseen ensin Suomessa ja myöhemmin suuntaamalla kansainvälisille markkinoille.

Zadaa on mobiilipalvelu, joka löytää käyttäjälleen istuvat vaatteet yhdistämällä keskenään samankokoiset ja -tyyliset ihmiset. Palvelussa kuluttajat tekevät kaikki myyntiin ja ostamiseen liittyvät toimenpiteet mobiilisti – vaatteiden ja asusteiden kuvaamisesta, myytävien kohteiden selaamisesta aina maksusuoritukseen asti.

Zadaa-sovellus on ladattavissa iOS-laitteille App Storessa. Android-versio ilmestyy helmikuun 2016 aikana. Sovellus on ilmainen sen käyttäjille, mutta palvelun kautta tehdyistä ostoista veloitetaan provisio.

Digital Fabric Oy / Zadaa
Iiro Kormi, toimitusjohtaja