• etusivu
  • yritys
  • palvelut
  • toimialat
  • töitämme
  • ajankohtaista
  • yhteystiedot
  • uutiskirje
  • ida fram group
  • Rekry
Palveluiden markkinoinnin toimisto Ida Fram

R-Kioski: Visuaalinen ilme

18.08.2010

Tehtävänäni oli suunnitella 100-vuotiaalle R-kioskille uusi visuaalinen ilme. Uuden ilmeen nimi on Suunnannäyttäjä. Tein uudistuksen hyödyntäen tuttua kelta-sinistä väriyhdistelmää tunnistettavuuden säilyttämiseksi.

Ilme johdattaa asiakkaat uudistettuihin kioskeihin sekä viestii R-kioskista kioskikaupan suomalaisena instituutiona. Alkuperäinen ehdotukseni valikoitui ilmeen uudistustyön pohjaksi lukuisten vaihtoehtojen joukosta. Lopullisen valinnan tueksi tehtiin tarkentavia kuluttajatutkimuksia.

 

Suunnittelukumppanina Mozo

Kioskien ilmeen suunnittelussa R-kioskin apuna on ollut myös Designtoimisto Mozo. Mozon toimitusjohtajan Olli Kähkösen mukaan ”uusi myymälädesign luo positiivisen ostoympäristön ja yhdistää optimaalisella tavalla R-kioskin ja sen edustamien brändien vahvuudet”.

Hymyilevä 100-vuotias

Suunnittelin visuaalisen ilmeen osaksi mittavaa uudistusta, jossa koko suomalaisen kioskikaupan suunta määritetään uudestaan – samalla kunnioittaen 100-vuotiaan R-kioskin historiaa. Sininen ja keltainen ovat siis jatkossakin R-kioskin ilmeen tutut tunnusvärit, mutta sen muotokieli viestii modernista ja jatkuvasti kehittyvästä toimijasta.

Suunnittelemiani elementtejä

  • Ulko- ja sisäilme
  • Valotaulut
  • Ikkunateippaukset
  • Mainosmateriaalit

”Iloisempi, moderni, toimivakin jopa, Houkuttelee ja uskoisin vahvasti asioivani, jopa vanhaakin parempi!”

– Palautetta visuaalisen ilmeen kuluttajatutkimuksesta

Viimeisimmät artikkelit

  • 15.12.2022
    Money talks ja bullshit walks, kun Qatarissa pelataan vihreän veran shakkia
  • 14.12.2022
    7 digimarkkinoinnin trendiä 2023
  • 3.11.2022
    Hakukoneoptimoinnin aloitusopas, osa 4: Hakukoneystävällisen tekstin neljä nyrkkisääntöä
  • 13.10.2022
    Google Data Studio on nyt Looker Studio
  • 29.9.2022
    Verkkoanalytiikan sanasto — termit tutuiksi
  • 26.9.2022
    Kahdella miljoonalla eurolla tuotteita varastossa, markkinointibudjetti nolla euroa
  • 8.9.2022
    Hakukoneoptimoinnin aloitusopas, osa 3: Hakusanatutkimus ja optimointistrategia
  • 30.8.2022
    Onko Matomo Analytics parempi kuin Google Analytics?
  • 20.6.2022
    Google Analytics 4 – mikä muuttuu ja miksi?
  • 24.5.2022
    Hakukoneoptimoinnin aloitusopas, osa 2: Tee nämä kolme asiaa kun aloitat optimoinnin

lue myös

Money talks ja bullshit walks, kun Qatarissa pelataan vihreän veran shakkia

Jalkapallon MM-kisat huipentuvat tulevana viikonloppuna, kun turnauksen finaalissa pelaavat Argentiina ja Ranska. Esimerkiksi ihmisoikeuksiin liittyvistä…

15.12.2022
lue artikkeli

7 digimarkkinoinnin trendiä 2023

Vuosi 2022 on lopuillaan ja on aika tehdä katsaus tulevaisuuteen. Tässä seitsemän digimarkkinoinnin trendiä, joita…

14.12.2022
lue artikkeli

Hakukoneoptimoinnin aloitusopas, osa 4: Hakukoneystävällisen tekstin neljä nyrkkisääntöä

Ida Framin laatiman, Suomen selkeimmän hakukoneoptimointioppaan edellisessä osassa neuvoimme, miten teet hakusanatutkimuksen. Nyt on aika…

3.11.2022
lue artikkeli

Google Data Studio on nyt Looker Studio

Googlen liiketoimintatieto- ja analytiikkapalvelut uudistuvat nimen ja osittain tarjonnankin puolesta, kun Data Studio muutettiin Looker…

13.10.2022
lue artikkeli

valikko

  • etusivu
  • yritys
  • palvelut
  • toimialat
  • töitämme
  • ajankohtaista
  • yhteystiedot
  • uutiskirje
  • Rekry
  • ida fram group
  • tietosuojaseloste

seuraa meitä somessa

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube

ajankohtaista

  • Money talks ja bullshit walks, kun Qatarissa pelataan vihreän veran shakkia
  • 7 digimarkkinoinnin trendiä 2023
  • Hakukoneoptimoinnin aloitusopas, osa 4: Hakukoneystävällisen tekstin neljä nyrkkisääntöä
  • Google Data Studio on nyt Looker Studio
  • Verkkoanalytiikan sanasto — termit tutuiksi

Ida Fram

Ida Fram on Suomen ensimmäinen palveluiden markkinoinnin toimisto. Autamme markkinoinnin keinoja käyttämällä palvelualan yrityksiä kasvamaan.

ota yhteyttä

Panu Laaksonen
CEO
Näytä yhteystiedot » +358 40 517 7931
panu.laaksonen@idafram.fi

Copyright 2021 – Ida Fram Oy