• etusivu
  • yritys
  • palvelut
    • markkinoinnin strateginen suunnittelu
    • markkinointi­viestinnän konsepti
    • mainonta
    • logo ja visuaalinen ilme
    • pakkaussuunnittelu
    • myymälä­materiaalit
    • sisältömarkkinointi
    • digimarkkinointi
    • hakusana­mainonta
    • hakukone­optimointi
    • verkkosivut
    • analytiikka
    • konversio-optimointi
    • facebook-mainonta
    • linkedIn-mainonta
    • ohjelmallinen ostaminen
  • toimialat
    • asuminen ja rakentaminen
    • matkailu, majoitus ja ravintolat
    • lääkkeet, terveys ja hyvinvointi
    • rahoitus, vakuutus ja eläke
    • vähittäiskauppa ja verkkokauppa
    • b2b
  • töitämme
  • ajankohtaista
  • yhteystiedot
  • uutiskirje
  • ida fram group
  • suomitalkoot
  • rekry
Palveluiden markkinoinnin toimisto Ida Fram

R-Kioski: Visuaalinen ilme

18.08.2010

Tehtävänäni oli suunnitella 100-vuotiaalle R-kioskille uusi visuaalinen ilme. Uuden ilmeen nimi on Suunnannäyttäjä. Tein uudistuksen hyödyntäen tuttua kelta-sinistä väriyhdistelmää tunnistettavuuden säilyttämiseksi.

Ilme johdattaa asiakkaat uudistettuihin kioskeihin sekä viestii R-kioskista kioskikaupan suomalaisena instituutiona. Alkuperäinen ehdotukseni valikoitui ilmeen uudistustyön pohjaksi lukuisten vaihtoehtojen joukosta. Lopullisen valinnan tueksi tehtiin tarkentavia kuluttajatutkimuksia.

 

Suunnittelukumppanina Mozo

Kioskien ilmeen suunnittelussa R-kioskin apuna on ollut myös Designtoimisto Mozo. Mozon toimitusjohtajan Olli Kähkösen mukaan ”uusi myymälädesign luo positiivisen ostoympäristön ja yhdistää optimaalisella tavalla R-kioskin ja sen edustamien brändien vahvuudet”.

Hymyilevä 100-vuotias

Suunnittelin visuaalisen ilmeen osaksi mittavaa uudistusta, jossa koko suomalaisen kioskikaupan suunta määritetään uudestaan – samalla kunnioittaen 100-vuotiaan R-kioskin historiaa. Sininen ja keltainen ovat siis jatkossakin R-kioskin ilmeen tutut tunnusvärit, mutta sen muotokieli viestii modernista ja jatkuvasti kehittyvästä toimijasta.

Suunnittelemiani elementtejä

  • Ulko- ja sisäilme
  • Valotaulut
  • Ikkunateippaukset
  • Mainosmateriaalit

”Iloisempi, moderni, toimivakin jopa, Houkuttelee ja uskoisin vahvasti asioivani, jopa vanhaakin parempi!”

– Palautetta visuaalisen ilmeen kuluttajatutkimuksesta

Viimeisimmät artikkelit

  • 24.5.2022
    Hakukoneoptimoinnin aloitusopas, osa 2: Tee nämä kolme asiaa kun aloitat optimoinnin
  • 4.5.2022
    Hakukoneoptimoinnin aloitusopas, osa 1: Kuinka hakukone toimii
  • 6.4.2022
    Ohjelmallinen ostaminen vs Google Display
  • 23.3.2022
    Visuaalinen suunnittelu digimarkkinoinnissa
  • 2.3.2022
    Miten kysynnän kausivaihtelu heijastuu Google-hakuihin ja digimarkkinointiin?
  • 27.1.2022
    Digimarkkinoinnin trendit 2022
  • 13.1.2022
    Miksi Facebook ei kohdenna mainontaa puheen perusteella?
  • 16.12.2021
    Mitä hakusanamainonta maksaa ja miksi?
  • 14.10.2021
    Kilpailu työntekijöistä voitetaan markkinoinnilla
  • 27.9.2021
    LinkedIn-mainonnan perusteet

lue myös

Hakukoneoptimoinnin aloitusopas, osa 2: Tee nämä kolme asiaa kun aloitat optimoinnin

Verkkosivuston hakukoneoptimointi on jatkuvaa, säännöllistä työtä. Ennen kuin aloitat, kannattaa hoitaa kolme perusasiaa kuntoon: 1)…

24.5.2022
lue artikkeli

Hakukoneoptimoinnin aloitusopas, osa 1: Kuinka hakukone toimii

Hakukoneille optimoidut verkkosivut löytyvät helpommin, mutta ne tehostavat muutenkin kaikkea markkinointia. Siksi haluamme, että asiakkaidemme…

4.5.2022
lue artikkeli

Ohjelmallinen ostaminen vs Google Display

Verkkosivustojen kuva- ja videomainonnalla, eli display-mainonnalla, on mahdollisuus tavoittaa suurin osa internetin käyttäjistä Suomessa ja…

6.4.2022
lue artikkeli

Visuaalinen suunnittelu digimarkkinoinnissa

Visuaalisilla ratkaisuilla on digitaalisessa maailmassamme entistäkin haastavampi ja mielenkiintoisempi rooli. Mitä erottautumisen keinoja käytämme, kun…

23.3.2022
lue artikkeli

valikko

  • etusivu
  • yritys
  • palvelut
  • toimialat
  • töitämme
  • ajankohtaista
  • yhteystiedot
  • uutiskirje
  • rekry
  • ida fram group
  • suomitalkoot
  • tietosuojaseloste

seuraa meitä somessa

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube

ajankohtaista

  • Hakukoneoptimoinnin aloitusopas, osa 2: Tee nämä kolme asiaa kun aloitat optimoinnin
  • Hakukoneoptimoinnin aloitusopas, osa 1: Kuinka hakukone toimii
  • Ohjelmallinen ostaminen vs Google Display
  • Visuaalinen suunnittelu digimarkkinoinnissa
  • Miten kysynnän kausivaihtelu heijastuu Google-hakuihin ja digimarkkinointiin?

Ida Fram

Ida Fram on Suomen ensimmäinen palveluiden markkinoinnin toimisto. Autamme markkinoinnin keinoja käyttämällä palvelualan yrityksiä kasvamaan.

ota yhteyttä

Panu Laaksonen
CEO
Näytä yhteystiedot » +358 40 517 7931
panu.laaksonen@idafram.fi

Copyright 2021 – Ida Fram Oy