Ovipumppu lauloi kesällä R-kioskilla
Sanoman myyntilistalle päätynyt R-kioski tiedotti tänään kesän myyntinsä sujuneen mainiosti. Onnittelut Ärrälle!
Olen mukana Ärrän kesässä toteuttamassa Suomen suurimmat Ärpajaiset yhdessä R-kioskin tiimin kanssa. Ärpajaisissa kaikki Ärrältä yli 5 eurolla ostavat saavat Ärrä-arvan. Jaossa on yli 2,5 miljoonaa voittoa, tuotepalkinnoista matkaan maailman ympäri. Ärpajaisia vietetään 31.8.2011 saakka tai niin kauan kuin arpoja riittää.
R-kioskin tiedote kesän myynnistä, 12.8.2011
Ovipumppu lauloi kesällä R-kioskilla
R-kioskin asiakkaat käyttivät aktiivisesti ketjun palveluita kesän aikana, ja herkuttelutuotteissa saavutettiin kaksinumeroinen myynnin kasvu.
– Erityisen hyvin kauppa kävi kesä-heinäkuun aikana jäätelön, välipalatuotteiden, virvoitusjuomien ja kahvin osalta. Myös lähipalvelut, kuten laskunmaksu ja tapahtuma- ja matkalippujen lunastus olivat suosittuja, R-kioskin toimialajohtaja Jari Heino kertoo kesän menestyksestä.
R-kioskista on kehittynyt Suomen suurin kahvilaketju. Myyntiennätyksiä rikottiin jälleen tänäkin kesänä.
– Annoskahvien myynti lisääntyi kolmanneksen edelliseen kesään nähden, mikä on R-kioskin uusi annoskahvin myyntiennätys. Laaja ja kattava kioskiverkosto on erittäin tärkeää kesäkahvin saatavuudelle, Pauligin markkinointipäällikkö Lars Ahlroth kertoo.
Kesä oli myös erityisen hyvä myyntisesonki R-kioskin laajennetulle deli-valikoimalle.
– Täytettyjen leipiemme myynti on kasvanut Suomessa jatkuvasti ja erityisen nopeaa kasvu on ollut kioskikaupassa.
R-kioski on erinomainen myyntikanava leivillemme, ja se on panostanut viime vuosina voimakkaasti nimenomaan deli-tuotteiden tarjonnan parantamiseen, asiakkuusjohtaja Timo Malmi Valiolta toteaa.
Lämmin kesä näkyi myös virvoitusjuomien menekissä.
– R-kioski on keskeisessä roolissa impulssivirvoitusjuomien myyntikanavana. Lämmin kesä, hyvät uutuudet ja onnistunut kampanjointi kantoivatkin Hartwallin virvoitusjuomien myynnin R-kioskilla tänä vuonna 18 prosentin kasvuun, Hartwallin markkinointipäällikkö Petra Tuulos sanoo.
Myös jäätelönmyynti kehittyi kesän aikana myönteisesti makeisverosta huolimatta. Suomen Nestlé Oy:n myyntijohtaja Pekka Helin kertoo, että R-kioskilla on merkittävä asema impulssijäätelön ostopaikkana. Myyntiä pystyttiin kasvattamaan muun muassa uusimalla liiketoimintakonsepteja ja parantamalla esillepanoja.
– Olemme sangen tyytyväisiä kesäsesonkiin. Se heijasti hyvin Ärrän nykyisiä kasvualueita, joita ovat impulssijuotavat ja -syötävät tuotteet. Tehtävämme on helpottaa asiakkaidemme arkea ja tarjota heille mielihyvää – se päivän paras viisiminuuttinen, toimialajohtaja Jari Heino ja kaupallinen johtaja Jaakko Mäkinen Rautakirjasta iloitsevat.
Syksyn aikana R-kioski aikoo lisätä deli-tuotteidensa valikoimaa tarjoamalla muun muassa entistä monipuolisemman salaattivalikoiman yhdessä Valion kanssa.
Lisätietoja antavat:
Jari Heino, toimialajohtaja, Rautakirja Oy, kioskikauppa puh: 040 547 8182
Jaakko Mäkinen, kaupallinen johtaja, Rautakirja Oy, kioskikauppa, puh: 040 764 9884
R-kioski on kannattava ja keskitetysti ohjattu kioskiketju, joka monipuolisella tuotevalikoimallaan tarjoaa asiakkailleen mielihyvää ja tuo helppoutta heidän elämäänsä. R-kioskit ovat osa Rautakirja-yhtymää. Suomessa on 660 R-kioskia. Rautakirjalla on kioskitoimintaa myös Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Rautakirja kuuluu Sanoma-konserniin, joka on yli 20 maassa monipuolisesti toimiva vahva eurooppalainen mediakonserni.