Nuoret vakuuttivat kotejaan yli odotusten – myynnin kasvu 135%
Ida suunnitteli ja toteutti vakuutusyhtiö Folksamin kanssa nuorten kotivakuutus -kampanjan ja myynti kasvoi 2016 kampanjaan verrattuna 135%.
Vakuutusyhtiö Folksam kilpailutti markkinoinnin kumppaninsa ja iloksemme yhtiö valitsi Idan. Ensimmäisen yhteisen projektin, onnistuneen venevakuutuskampanjan jälkeen toteutimme Folksamille nuorten kotivakuutuskampanjan syksyllä 2017.
Folksamin nuorten kotivakuutus on selkeästi paketoitu ja markkinoiden edullisin sarjassaan. Suunnittelemamme ratkaisu keskittyi hintaviestiin ja -vertailuun, tuotteen etujen avaamiseen sekä viestien tarkkaan kohdennukseen.
Myynnin kasvu 135%
Suunnittelimme verkkopainotteisen ratkaisun, jossa toteuttamiamme video- ja display -mainoksia näytettiin kohdennetusti varsinaiselle kohderyhmälle (18–26 vuotiaat) sekä heidän vanhemmilleen. Tekemämme ratkaisut hyödynsivät vahvasti Folksamin ilmettä ja erottuivat vahvan visuaalisen ilmeen ansiosta hyvin mainosvirrasta.
Panostukset verkkomedioihin, kuten Spotify ja Facebook sekä hakusanamainontaan kannatti. 2016 nuorten kotivakuutuskampanjaan verrattuna myynti kasvoi +135%.
”Nuorten kotivakuutuksille asetettu myyntitavoite ylitettiin mukavasti, joten kampanjan toteutus ja mediavalinnat olivat todella onnistuneet. On kiva nähdä, että meille tärkeä kohderyhmä koki viestin omakseen.”
Sofia Paltschik, Markkinointipäällikkö, Folksam Vahinkovakuutus
Ida on Folksam Vahinkovakuutuksen markkinoinnin kumppani Suomessa. Yhteistyö käynnistyi keväällä 2017 ja pitää sisällään monipuolisesti markkinoinnin strategisen ja luovan suunnittelun ja toteutuksen.
Tässä voit katsoa videon yhteistyömme tuloksista tähän mennessä:
Kiinnostuitko?
Panu Laaksonen
CEO
panu.laaksonen@idafram.fi
+358 40 517 79 31