Leipää, liikuntaa ja 30% lisää myyntiä

Pågenin leipäkampanjassa liikutettiin lapsia ja myytiin huikea määrä leipää. Kampanjan tuloksena suomalaiset alakoulut saivat yli 7000 uutta liikuntavälinettä ja Pågenin leipien myynti kasvoi yli 30%.


Miettiessämme Pågenin syksyn leipäkampanjan lähestymistä kävimme keskustelua lasten liikunnan tärkeydestä. Taloustilanne ajaa leikkauksiin peruskoulujen määrärahoista, ja vaikuttaa sitä kautta myös lasten liikkumismahdollisuuksiin koulupäivän aikana.

Pågenilta pottiin 10 000 € ja 2 senttiä per leipäpussi

Meidän näkemyksemme mukaan leipä tekee hyvää koko perheelle! Siksi päädyimme tukemaan lasten koululiikuntaa yhteistyössä Suomen Olympiakomitean kanssa. Kerroimme kampanjapakkauksissa tavoitteesta lahjoittaa tuhansia liikuntavälineitä alakouluille ympäri Suomen. Pågen laittoi pottiin 10 000 euron alkulahjoituksen, jonka lisäksi jokainen kuluttaja kasvatti keräyssummaa 2 senttiä per ostettu leipäpussi.

Ida vastasi kampanjan strategisesta ja luovasta suunnittelusta yhdessä asiakkaan tiimin kanssa. Isoa roolia näyttelivät kampanjapakkaukset ja myymälämateriaalit, joiden suunnittelun lisäksi teimme myös tv- ja some-mainontaa ja viestintää.

Myynnin kasvu 33%

Mediabudjetti oli niukka, mutta hyvät aikeet huomattiin ja kampanjasta tuli menestys kaikilla mittareilla. Viesti puri 33 % myynnin kasvun verran ja mukaan ilmoittautui yli 400 lahjoituksesta kiinnostunutta koulua.

  • +33 % myynnin kasvu
  • Lahjoitussumma yhteensä 33 052 €
  • 7000 uutta liikuntavälinettä
  • 170 alakoulua sai lahjoituksen

Kampanjan vastaanotto tuki ajatusta siitä, että liiketoiminnan kehittämisen ja yhteiskunnallisen hyvän tekemisen ei tarvitse olla ristiriidassa. Kun kuluttajat saatiin ostamaan kampanjaan kuuluvia leipiä, he samalla vaikuttivat ja tekivät itse hyvää. Siitä hyvästä nauttivat nyt suomalaiset alakoulut, jotka saivat yli 7000 uutta liikuntavälinettä. Hiiop!

Kampanjasta sanottua

”Tahtoisin kiittää kampanjastanne, joka tukee suomalaista koululiikuntaa. Hienoa, että varoja suunnataan tuonne ruohonjuuritasolle ja niin, että niistä pääsee mahdollisimman moni nauttimaan. Ainakin meidän taloudessa leipäpaketti on mennyt vaihtoon. Toivottavasti kampanjanne on menestys ja tuottoisampi kuin edellinen. Hyvää syksyn jatkoa.

 

Terveisin: Kasper Mäkelä, Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry, puheenjohtaja”

Pågen ja Ida Fram

Ida on Pågenin markkinoinnin kumppani Suomessa. Yhteistyö käynnistyi syksyllä 2013 ja pitää sisällään monipuolisesti Pågenin markkinoinnin strategisen ja luovan suunnittelun ja toteutuksen.

Lue myös nämä kasvucaset

Markkinoinnin strategian muutoksella 10% lisää vauhtia mökkibisnekseen »

Laiturikauppa liplatti Idan luotsaamana 11% kasvuun »

Kuinka Suomen ensimmäisen Business Parkin vuokrausaste nousi 20 prosenttiyksikköä? »

Miten Risellasta tuli jälleen Suomen suosituin riisi »

Näin kasvatimme Diakin hakijamäärää 30% »

Tavataanko?

Haluatko kuulla lisää yhteistyöstäni Pågenin kanssa tai keskustella päivittäistavarakaupan markkinoinnin tekemisestä kanssamme? Ole hyvä ja ota yhteyttä:

Panu Laaksonen
CEO
panu.laaksonen@idafram.fi
+358 40 517 79 31

Tilaa myös uutiskirjeeni ja saat kerran kuukaudessa sähköpostiisi tuoreimmat blogitekstimme ja case-esittelymme.

Tilaa uutiskirjeeni »