Juustonaksujen maailmansota
Törmäsin hillittömän hauskaan verkkokampanjaan, nimeltään http://www.battleofthecheetos.com
Välittömästi bisneskriittinen suunnittelijaminäni ajatteli, että mitäköhän tälläkään kampanjalla on tekemistä juustonaksujen offline-myynnin kanssa. Syvennyttyäni (pelattuani, huudettuani, kiroiltuani, naurettuani) huomasin pitäväni tuotemerkistä, joka saa aikaan näitä tuntemuksia. Vaikkei ko. merkkiä (Cheetos) edes saa Suomesta, muistan tämän pelikokemuksen pitkään. Ei verkkopresenssin tarvitse aina olla taktista. Tämäkin peli levinnee ympäri maailmaa, ja uskon, että se myös auttaa myymään. Aivan kuten mainoslegenda Howard Luck Gossage sanoi kirjassaan: ”Eivät ihmiset lue mainoksia. He lukevat sitä mikä heitä kiinnostaa, ja joskus se on mainos.” Kampanjan päätoimistona on ollut erinomainen Goodby-Silverstein & Partners yhteistyössä legendaarisen ja yksityiskohdistaan tarkan North Kingdomin kanssa. Pelialustana voi toimia yksi monista yhteistyösivustoista, joka jää kulloisenkin sotatantereen taustakuvaksi.