Antakaa kananlihan tulla

Kun halutaan tehdä vaikuttavaa TV-mainontaa, ei musiikin merkitystä kannata ylenkatsoa. Päinvastoin. Kokosin tähän kirjoitukseeni muutamia poimintoja musiikin voimasta mainonnan tehokeinona.

Sydneyn oopperatalo: ”The Ship Song -project”

Hasan & Partnersin toimitusjohtaja poimi Marmain artikkeliinsa vaikuttavan esimerkin musiikin voimasta. ”The Ship Song” -projekti on Sydneyn maailmankuulun oopperatalon kampanja, joka Ekan mukaan sai koko Australian tuntemaan suurta ylpeyttä ikonisesta maamerkistään ja kasvatti myyntiä yli 40 prosenttia. Ekaa lainatakseni: ”laittakaa kuulokkeet korville ja antakaa kananlihan tulla.

Chipotle Mexican Grill: ”Back to the Start”

Entä mitä olisi tämä Chipotle Mexican Grillin mainos ilman Willie Nelsonin tulkintaa Coldplayn The Scientist -kappaleesta

Fazer leipomot: ”Reissumies eväsleivät”

Kim Heroldin tahdittama Reissumiehen spotti ei yllä aivan samaan sarjaan kansainvälisten kilpureidensa kanssa, mutta musiikin voima on tässäkin mainoksessa vahvasti läsnä.