Tiedote: R-kioskit uudistavat myymälänsä, tarjontansa ja ilmeensä
Media ja markkinointi-alan tiedotusvälineille 10.9.2010
R-kioskit uudistavat myymälänsä, tarjontansa ja ilmeensä
Kioskikaupan markkinajohtaja R-kioski uudistaa kioskinsa ja ilmeensä asiakastarpeiden ohjaamana. Jatkossa R-kioskit erikoistuvat entistäkin paremmin tarjoamaan tuotteita ja palveluja, jotka ovat kiinnostavimpia yksittäisen R-kioskin asiakkaille. Uudistus perustuu asiakastutkimuksiin, paikallistuntemukseen, kokeilemiseen ja jatkuvaan kehittämiseen. Kilpailuetua haetaan erilaistumisesta.
Uudistumisen lähtökohtana ovat kulutustrendit, asiakastutkimukset ja -paneelit sekä vuoden 2010 alusta kokeiluvaiheessa mukana olleiden kioskien asiakkaiden kokemukset. Jatkossa kioskien tarjonta vastaa entistäkin paremmin asiakkaiden paikallisia tarpeita. Esimerkiksi asuinalueen kioskissa korostuvat jatkossa pelaaminen, mielihyvätuotteet ja palvelut. Kiireisen arkiliikennöintialueen kioskit joukkoliikenteen solmukohdissa taas painottavat laajempaa välipala- ja kahvitarjontaa. R-kioski palvelee siellä, missä ihmiset haluavat ottaa juomista ja syömistä helposti mukaan. R-kioski-ketju vastaa muuttuneisiin asiakastarpeisiin ja kuluttajakäyttäytymiseen ottamalla kioskien sijoittelussa entistä paremmin huomioon kuluttajien liikkumisen: asemille, kauppakeskuksiin sekä kaupunkien ja taajamien keskustoihin perustetaan lisää R-kioskeja.
”Haluamme tarjota asiakkaille jatkossakin parhaita kohtaamisia ja piristäviä kokemuksia. Uudella tavalla tuttu ilme ja kioski tukevat mahdollistavat entistäkin paremmin nopean ja mukavan asioinnin”, kioskikaupan brändi- ja konseptijohtaja Teemu Rissanen sanoo.
Uuden ilmeen nimi on Suunnannäyttäjä
Uudistetun ilmeen nimi on Suunnannäyttäjä. Ilme johdattaa asiakkaat uudistettuihin kioskeihin sekä viestii R-kioskista kioskikaupan suunnannäyttäjänä. Suunnannäyttäjä näkyy tunnuksen merkkiosan muodossa. Ilmeen suunnittelusta on vastannut mainostoimisto Ida Fram.
”Suunnittelimme visuaalisen ilmeen osaksi mittavaa uudistusta, jossa koko suomalaisen kioskikaupan suunta määritetään uudestaan. Samalla halusimme kunnioittaa 100-vuotiaan R-kioskin historiaa. Sininen ja keltainen ovat siis jatkossakin R-kioskin ilmeen tutut tunnusvärit, mutta sen muotokieli viestii modernista ja jatkuvasti kehittyvästä toimijasta”, mainostoimisto Ida Framin toimitusjohtaja Panu Laaksonen kertoo.
Uudistuneet R-kioskit kiteytyvät lauseeseen ”päivän piristävin viisiminuuttinen – nautiskelu sallittu”. Käynti R-kioskilla on piristävä kokemus, joka syntyy kullekin asiakkaalle erilaisista asioista, kuten hyvistä palveluista, tuoreesta kahvista, jännittävästä pelistä tai iloisen myyjän hymystä. Uudistuneita kioskeja on ollut mukana suunnittelemassa Designtoimisto Mozo.
”On hienoa olla mukana luomassa uutta kaupallista ja elämyksellistä myymäläkonseptia suomalaisen kioskikaupan ikonille, 100-vuotiaalle Ärrä-nuorukaiselle. Suunnittelumme lähtökohtana on ollut eri tuoteryhmien haasteiden ja kuluttajan muuttuvien tarpeiden ymmärtäminen. Uusi myymälädesign luo positiivisen ostoympäristön ja yhdistää optimaalisella tavalla R-kioskin ja sen edustamien brändien vahvuudet”, toteaa Design & markkinointitoimisto Mozo Oy:n toimitusjohtaja Olli Kähkönen.
Tällä hetkellä uudistettuja kioskeja on 20, joista 18 on Suomessa ja 2 ulkomailla (Viro ja Liettua). R-kioskit uudistuvat vaiheittain ja ketjun kehitystyö on jatkuvaa. Kyseessä on mittava ja pitkän aikavälin investointi. Ensimmäisiä uudistettuja R-kioskeja ovat mm. Helsingissä: Yliopistonkatu 7, Eteläesplanadi 2, Mellunmäki Metro Pallaksentie 3, Rautatieasema Elielinaukio sekä Turussa: Hämeentie 20 ja Keravalla: Asema-aukio 7.
Kuvia uudistuneista R-kioskeista löytyy osoitteesta www.r-kioski.fi/media.
Lisätietoja:
Teemu Rissanen, R-kioski brändi- ja konseptijohtaja, puh. 050 568 0000
Panu Laaksonen mainostoimisto Ida Fram toimitusjohtaja, puh. 040 517 7931
Olli Kähkönen Mozo Ltd. CEO, puh. 050 511 3970
R-kioskin projektin lyhyt esittely löytyy Tutustu töihini -sivulta.