Tiedote: Uusi mainostoimisto ei pelkää taantumaa
Maailma muuttuu – Ida Fram haastaa mainostoimistojen vanhan kaartin
”Väitetään että mainostoimistot ovat kovilla talouden taantuman vuoksi. Tosiasiassa monien toimistojen osaaminen on vanhentunutta”, toteaa vastaperustetun mainostoimisto Ida Framin toimitusjohtaja Panu Laaksonen. ”Maailma on muuttunut.”
Laaksosen mukaan etenkin keskikastin toimistot elävät menneisyydessä unelmoiden kalliista spottituotannoista ja lehtien etusivuista. Toimitusjohtaja kritisoi rohkeasti, vaikka hänen isänsä on edellisen mainostoimistosukupolven elävä legenda Martti Laaksonen.
”Ihmisten mediankäyttö ja siksi myös ostoprosessit ovat jatkuvassa muutoksessa”, Laaksonen sanoo. ”Yritysten liiketoimintaympäristöä koskettavaa muutosta ei tulisi ylenkatsoa. Vanhat toimintatavat elävät kuitenkin vielä syvällä mainostoimistojen ajattelussa ja tekemisessä.”
”Muutos on siis todellisuutta, ja tahti vain kiihtyy. Kaiken keskiössä on digitaalisuus. Bisneskriittisin media juuri nyt on internet.”
”Toisaalta media kuin media, olennaista ovat hyvät ideat jotka tukevat asiakkaan liiketoimintaa.”
Ida Fram on täyden palvelun mainostoimisto. Sen kärkihahmoihin kuuluvat Laaksosen lisäksi AD Mikko Evinsalo ja planner/copywriter Samuli Salokangas. Laaksonen ja Evinsalo siirtyvät Ida Framiin digitoimisto Into-Digitalista. Salokangas on aiemmin työskennellyt mainostoimisto Taivaassa. Alkuvaiheessa yhtiön palveluksessa on kuusi työntekijää.
Ida Fram Oy:n toimitilat sijaitsevat Helsingissä osoitteessa Perämiehenkatu 11. Uuden mainostoimiston asiakkuuksiin lukeutuvat mm. Terveystalo, Taloustutkimus, Leaf, Golden Rax Pizzabuffet, Autobar ja Pernod Ricard Finland.
Mainostoimistotulokkaan verkkosivut löytyvät osoitteessa www.idafram.fi. Ida Framin blogi maailman muutoksesta on osoitteessa www.maailmamuuttuu.fi.
Lisätietoja
Panu Laaksonen, toimitusjohtaja, Ida Fram Oy
040 517 7931
panu.laaksonen@idafram.fi