• Etusivu
  • Yritys
  • Palvelut
  • Toimialat
  • Töitämme
  • Ajankohtaista
  • Yhteystiedot
  • Uutiskirje
  • Ida Fram Group
  • Rekry
Palveluiden markkinoinnin toimisto Ida Fram

R-Kioski: Visuaalinen ilme

18.08.2010

Tehtävänäni oli suunnitella 100-vuotiaalle R-kioskille uusi visuaalinen ilme. Uuden ilmeen nimi on Suunnannäyttäjä. Tein uudistuksen hyödyntäen tuttua kelta-sinistä väriyhdistelmää tunnistettavuuden säilyttämiseksi.

Ilme johdattaa asiakkaat uudistettuihin kioskeihin sekä viestii R-kioskista kioskikaupan suomalaisena instituutiona. Alkuperäinen ehdotukseni valikoitui ilmeen uudistustyön pohjaksi lukuisten vaihtoehtojen joukosta. Lopullisen valinnan tueksi tehtiin tarkentavia kuluttajatutkimuksia.

 

Suunnittelukumppanina Mozo

Kioskien ilmeen suunnittelussa R-kioskin apuna on ollut myös Designtoimisto Mozo. Mozon toimitusjohtajan Olli Kähkösen mukaan ”uusi myymälädesign luo positiivisen ostoympäristön ja yhdistää optimaalisella tavalla R-kioskin ja sen edustamien brändien vahvuudet”.

Hymyilevä 100-vuotias

Suunnittelin visuaalisen ilmeen osaksi mittavaa uudistusta, jossa koko suomalaisen kioskikaupan suunta määritetään uudestaan – samalla kunnioittaen 100-vuotiaan R-kioskin historiaa. Sininen ja keltainen ovat siis jatkossakin R-kioskin ilmeen tutut tunnusvärit, mutta sen muotokieli viestii modernista ja jatkuvasti kehittyvästä toimijasta.

Suunnittelemiani elementtejä

  • Ulko- ja sisäilme
  • Valotaulut
  • Ikkunateippaukset
  • Mainosmateriaalit

”Iloisempi, moderni, toimivakin jopa, Houkuttelee ja uskoisin vahvasti asioivani, jopa vanhaakin parempi!”

– Palautetta visuaalisen ilmeen kuluttajatutkimuksesta

Viimeisimmät artikkelit

  • 6.5.2025
    Kunnollinen laskeutumissivu ratkaisee verkkomainonnan tehon – vältä nämä yleiset virheet
  • 2.4.2025
    Uusi ultranopea bisnes ja neljä peetä – Miten sähköautojen lataamisessa erottaudutaan kilpailijoista?
  • 7.3.2025
    Miten B2B-yritykset voivat hyödyntää ansaittua mediaa?
  • 16.1.2025
    Näin käännät reklamaation myynniksi – Izipizi hurmasi hajonneisiin lukulaseihin pettyneen Laaksosen
  • 10.1.2025
    Markkinoinnilla on markkinointiongelma – Aallon opiskelijat eivät halua opiskella markkinointia
  • 9.1.2025
    Voiko Kirkon jäsenmäärän kääntää kasvuun ilmaisella pizzalla?
  • 28.11.2024
    Kirkkonummen uusi brändi on esillä kunnantalon aulassa
  • 28.8.2024
    Mikä HSL:n Ihan lipun laitonta -kampanjassa meni pieleen ja mitä siitä seurasi?
  • 5.4.2024
    Parhainta palveluiden markkinointia, osa 3: Ole kuin ruotsalaiset ja kukista kilpailijat erilaistamalla palvelusi
  • 17.1.2024
    Parhainta palveluiden markkinointia, osa 2: Palvelu rokkaa, kun Kim kokkaa

lue myös

Kunnollinen laskeutumissivu ratkaisee verkkomainonnan tehon – vältä nämä yleiset virheet

Laskeutumissivu on kuin ravintolan tai putiikin aula. Jos se on viihtyisä, houkutteleva ja selkeä, asiakkaat…

6.5.2025
lue artikkeli

Uusi ultranopea bisnes ja neljä peetä – Miten sähköautojen lataamisessa erottaudutaan kilpailijoista?

Tunnen itseni ajoittain vähän seniiliksi, kun käytän neljää peetä (4P) markkinoinnin suunnittelun ohjenuorana. Sitten totean…

2.4.2025
lue artikkeli

Miten B2B-yritykset voivat hyödyntää ansaittua mediaa?

Ansaittu media on yksi tehokkaimmista tavoista rakentaa B2B-yrityksen tunnettuutta, uskottavuutta ja asiantuntijabrändiä. Ansaittu medianäkyvyys perustuu ulkopuolisten…

7.3.2025
lue artikkeli

Näin käännät reklamaation myynniksi – Izipizi hurmasi hajonneisiin lukulaseihin pettyneen Laaksosen

Kun asiakas on pettynyt yrityksen toimintaan, mutta vaivautuu olemaan yhteydessä yritykseen, on positiivisen iskun paikka.…

16.1.2025
lue artikkeli

valikko

  • etusivu
  • yritys
  • palvelut
  • toimialat
  • töitämme
  • ajankohtaista
  • yhteystiedot
  • uutiskirje
  • ida fram group
  • rekry
  • tietosuojaseloste

seuraa meitä somessa

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube

ajankohtaista

  • Kunnollinen laskeutumissivu ratkaisee verkkomainonnan tehon – vältä nämä yleiset virheet
  • Uusi ultranopea bisnes ja neljä peetä – Miten sähköautojen lataamisessa erottaudutaan kilpailijoista?
  • Miten B2B-yritykset voivat hyödyntää ansaittua mediaa?
  • Näin käännät reklamaation myynniksi – Izipizi hurmasi hajonneisiin lukulaseihin pettyneen Laaksosen
  • Markkinoinnilla on markkinointiongelma – Aallon opiskelijat eivät halua opiskella markkinointia

Ida Fram

Ida Fram on Suomen ensimmäinen palveluiden markkinoinnin toimisto. Autamme markkinoinnin keinoja käyttämällä palvelualan yrityksiä kasvamaan.

ota yhteyttä

Panu Laaksonen
CEO
Näytä yhteystiedot » +358 40 517 7931
panu.laaksonen@idafram.fi

Copyright 2021 – Ida Fram Oy