Perinteisen brändin hallintaa tässä ajassa

Idan mielestä arjen kuuluu maistua hyvältä – siksi yhteistyö Myllyn Paras -tuotteiden parissa on ollut pitkäaikaista ja hedelmällistä. Vaikka keskitymme erityisesti palveluiden markkinointiin, jaksaa elintarvikealan klassinen, lähes satavuotias brändi haastaa ja inspiroida meitä briefeillään.

Kotimaisen pastan puolesta

Kotimaisuus ja kuluttajan arjen ymmärrys on Myllyn Parhaan brändin ytimessä. Tätä viestiä he ovat vahvistaneet tuoteinnovaatioillaan, ja sitä olemme vahvistaneet yhdessä myös mainonnan ja pakkaussuunnittelun keinoin. Ja juuri tämän viestin ympärille luotiin upea liikkuvan kuvan konsepti, joka monipuolisuudessaan toimii pohjana muun muassa ohjelmayhteistyö-kampanjoille sekä some- ja YouTube-mainonnalle

Miten lähes satavuotias brändi vaalii perinteitään ja kilpailee samalla kasvavassa tuotekentässä raikkaalla tavalla? Tämän haasteen ratkaisemisessa olemme saaneet olla mukana luovina asiantuntijoina.

Reseptejä parhaaseen arkeen

Yhteistyömme on monipuolista: yhdessä olemme luoneet niin markkinointiviestinnän konsepteja, tuotepakkauksia, myymälämateriaaleja kuin digitaalisen mainonnan ratkaisujakin. Yhdessä olemme myös luoneet konsepteja, joilla Myllyn Paras -tuotteet tarjoavat arkeen hyvää makua tuotteita laajemmalla näkökulmalla. Kuten Parasta arjessa, jonka sydän on erityisesti nuorille välineitä ja opastusta tarjoava sivusto. Tavoitteena on auttaa nuoria, ja miksei ketä tahansa, rakentamaan viikon jokaiselle aterialle kestävä ja terveellinen runko.

Arjessa pärjää kyllä. Parasta arjessa -radiomainoksemmekin ovat pärjänneet Kaiku-palkinnon arvoisesti.

Rakkaudesta pakkauksiin

Pakkaus on osa brändinhallintaa ja tärkeä väline markkinointiviestinnälle. Myllyn Paras -tuotevalikoima ruoanlaittoon ja leivontaan on valtava. Se tarkoittaa, että pakkauksia suunnitellaan ja päivitetään sekä yhtenäisen brändi-ilmeen alla että uniikeille erikoistuotteille

Myymälänäkyvyys hallussa

Vähittäiskaupassa kilpailu hyllytilasta ja kuluttajien huomiosta on poikkeuksellisen kovaa. Pakkaussuunnittelua ja uutuuskampanjointia tuetaan siksi myös myymälämateriaaleilla. Siinä olemme asiakkaallemme kokenut kumppani, joka hallitsee niin kaupallisesti kiinnostavat viestit kuin luovat tavat hyödyntää kaupan materiaalien teknisiä ominaisuuksia.

Brändityö ja tuoteinnovaatiot ovat kantaneet hedelmää. Myllyn Paras nousi Suomen neljänneksi arvostetuimmaksi elintarvikebrändiksi.

Brändien arvostus -tutkimus

Taloustutkimuksen Brändien arvostus 2021 -tutkimuksessa Myllyn Paras kohensi sijoitustaan Suomen arvostetuimpien brändien joukossa viime vuodesta peräti kymmenen sijaa ylöspäin sijalle 14. Elintarvikealan brändien joukossa sijoitus oli neljänneksi arvostetuin.

Tämä on uskomattoman hieno juttu ja paras sijoituksemme kautta aikojen. Uskon, että viime vuosien aikana olemme onnistuneet tuomaan esille viestiä arvoista ja brändistä oikealla tavalla. Olemme tulleet arvomaailmassa vielä lähemmäksi ihmistä.

– Johanna Kemppinen, Lantmännen Cerealia Oy:n Market Activation Manager

Onnittelemme Myllyn Paras -brändiä mahtavasta suorituksesta. Tällä tiellä on upeaa kulkea kumppanina mukana, koko tiimin asiantuntemusta hyödyntäen.

Myllyn Paras -tuotemerkki on osa suomalaista elintarvikehistoriaa, joka sai alkunsa Hyvinkäältä 1928. Myllyn Paras on Suomen ykkösbrändi pastatuotteissa ja pakastetaikinoissa sekä toiseksi suurin jauhoissa ja hiutaleissa. Vuodesta 2022 alkaen Myllyn Paras -tuotteet ovat olleet osa ruotsalaisten maanviljelijöiden omistamaa Lantmännen maatalousosuuskuntaa, joka on yksi Pohjois-Euroopan suurimpia toimijoita elintarvikealalla.

Töitämme