Kivitalorakentajan uusi identiteetti ja ilme

Lammin Kivitaloista parhaiten tuttu Lammin Betoni tarvitsi apua brändiuudistukseensa. Ida kilpaili itsensä markkinoinnin puikkoihin ja 2018 Lammi tuli ulos uuden ajattelun, identiteetin ja ilmeen kanssa.

Perinteinen suomalainen betonituotteiden ja kivitalojen valmistaja halusi määritellä brändinsä uudelleen. Lammin Betonin toiminta oli jakautunut kivitalojen lisäksi harkko- ja pihatuotteisiin, sekä tytäryhtiö Lammi-Perustus Oy:n valmistamiin valmisanturamuotteihin. Puolassa toimii lisäksi tytäryhtiö Lammi Fundament. Pitkän pohtimisen jälkeen päätettiin yhdistää konsernin kaikki yritykset ja tuoteryhmät yhden Lammi-brändin alle.

Brändihierarkiaa ja puhetapaa

Uusi brändi tuo nyt siis eri valmiusvaiheissa olevat kivirakentamisen tuotteet ja palvelut saman brändin alle. Ida kirkasti strategiatyön yhteydessä Lammin tarinaa ja ydinviestejä ja loi yritykselle ilmeen, joka henkii uutta ajattelua.

Ensimmäinen ulostulo tapahtui upouuden messuosaston myötä ja Idan suunnitteleman ja toteuttaman Ideakirjan muodossa. 154-sivuinen Ideakirja sisältää 32 uutta talomallia sekä sisustusideoita. Oli melkoinen rutistus. Tuli hieno.

Nyt Ida työskentelee Lammin verkkosivu-uudistuksen parissa, joka valmistuu vaiheittain kevään 2019 aikana. Olemme uudistamassa myös kaikki painetut materiaalit, luoneet eri tuoteryhmille liikkuvan kuvan sisältöjä sekä teemme mainontaa printtiin ja sähköisiin kanaviin.