Laiturikauppa liplatti Idan luotsaamana 11 % kasvuun
Perinteikäs suomalainen perheyritys Lip-Lap Laituri Oy vaihtoi markkinoinnin kumppaninsa yksiavioiseen suhteeseen Idan kanssa syksyllä 2016. Vuotta myöhemmin suhde kukoistaa – merkkinä siitä on 11 % kasvu.
Lip-Lap Laituri Oy oli tavannut tehdä markkinointiaan useamman eri kumppanin kanssa. Syksyllä 2016 Ida kuitenkin sai liplappilaiset vakuuttumaan siitä, että sitoutuminen kannattaa. Ida oli asiastaan niin varma, että tarjoutui jakamaan asiakkaan riskiä tulospohjaisella laskutusmallilla. It’s now or never baby. Tulos tai ulos.
Paketointia ja hinnoittelua
Lähdimme liikkeelle tarkastamalla tärkeimpien palveluiden ja tuotteiden hinnoittelun, jotta hinnat saatiin kriittisten hintapisteiden alapuolelle.
Omatoimisille asiakkaille toteutettiin omat laituripaketit, joissa asiakas vastaa itse laiturin kokoamisesta tai rakentaa laiturin itse Lip-Lapin toimittamista osista. Laajensimme myös verkkokaupan tuotevalikoimaa.
Päivitimme Lip-Lapin verkkosivuston sisällöt sekä messu- ja jälleenmyyjäkäyttöön tarkoitetut painetut materiaalit. Hioimme hakusanamainonnan ja sivuston hakukoneoptimoinnin sekä suunnittelimme display- ja FB-mainontaa.
Vuosi sisälsi lisäksi blogiyhteistyötä, printtimainontaa sekä radiomainontaa ja perinteisen Huutokauppakeisari Aki Palsanmäen vetämän Laiturihuutokaupan.
Verkkokauppakello kilkkaa
Omalla riskillä tehty pitkäjännitteinen työ on kannattanut, sillä tulokset ovat olleet hyviä. Lokakuussa 2016 alkaneella tilikaudella markkinoinnin budjettia ei kasvatettu, mutta Lip-Lapin myynnin kasvu oli 11%. Verkkokaupan myynti on peräti kaksinkertaistunut.
Seuraavaksi Idan ja Lip-Lapin katseet suuntautuvat kotimaan myynnin kasvun kehittämisen lisäksi Ruotsin ja Norjan vientiin.
Projektista sanottua:
”Idasta saimme monipuolisen kumppanin, joka ymmärtää tuotteidemme ja palveluidemme ostoprosessin ja joka pystyi tarjoamaan tarpeitamme vastaavan kokonaisvaltaisen palvelun. Sitoutuminen kasvun tekemiseen kanssamme, vaikka omalla riskillä, vakuutti.”
Ville Helenius, myynti- ja markkinointijohtaja, Lip-Lap Laituri Oy
Ida on Lip-Lap Laituri Oy:n markkinoinnin kumppani Suomessa. Yhteistyö käynnistyi syksyllä 2016 ja pitää sisällään monipuolisesti markkinoinnin strategisen ja luovan suunnittelun ja toteutuksen. Idan laskutus yhteistyössä perustuu markkinoinnin tuloksiin.
Kauppalehti kertoo yhteistyöstämme
Toimittaja Sanna Pekkonen kirjoitti yhteistyöstämme artikkelin Kauppalehteen (Pdf). Mukana jutussa myös toimitusjohtajamme Panu Laaksosen pointit pk-yrityksien markkinoinnin haasteista.
Kiinnostuitko?
Panu Laaksonen
CEO
panu.laaksonen@idafram.fi
+358 40 517 79 31
Tilaa uutiskirjeemme
Tilaa myös uutiskirjeemme ja saat kerran kuukaudessa sähköpostiisi tuoreimmat blogitekstimme ja case-esittelymme.
Tutustu myös näihin
-
Varman kumppanina markkinoinnin projekteissa
-
Markkinoinnin muutoksella tasaista kasvua mökkibisnekseen
-
Viestien kirkastusta ja mediamyynnin välineitä
-
Kivitalorakentajan uusi identiteetti ja ilme
-
Näin kasvatimme Autonkuljetus Sjöbergin liikevaihtoa lähes 90%
-
Nuoret vakuuttivat kotejaan yli odotusten – myynnin kasvu 135%
-
ISS Direct haastaa Suomen siivousalan yritykset
-
Kuinka henkilöstövuokrausyritys kasvatti liikevaihtoaan 34%?
-
Kuinka Suomen ensimmäisen Business Parkin käyttöaste nousi 20 prosenttiyksikköä?
-
Markkinoinnin strategian muutoksella 10% lisää vauhtia mökkibisnekseen