Antakaa kananlihan tulla

Kun halutaan tehdä vaikuttavaa TV-mainontaa, ei musiikin merkitystä kannata ylenkatsoa. Päinvastoin. Kokosin tähän kirjoitukseeni muutamia poimintoja musiikin voimasta mainonnan tehokeinona.

Sydneyn oopperatalo: ”The Ship Song -project”

Hasan & Partnersin toimitusjohtaja poimi Marmain artikkeliinsa vaikuttavan esimerkin musiikin voimasta. ”The Ship Song” -projekti on Sydneyn maailmankuulun oopperatalon kampanja, joka Ekan mukaan sai koko Australian tuntemaan suurta ylpeyttä ikonisesta maamerkistään ja kasvatti myyntiä yli 40 prosenttia. Ekaa lainatakseni: ”laittakaa kuulokkeet korville ja antakaa kananlihan tulla.

Chipotle Mexican Grill: ”Back to the Start”

Entä mitä olisi tämä Chipotle Mexican Grillin mainos ilman Willie Nelsonin tulkintaa Coldplayn The Scientist -kappaleesta

Fazer leipomot: ”Reissumies eväsleivät”

Kim Heroldin tahdittama Reissumiehen spotti ei yllä aivan samaan sarjaan kansainvälisten kilpureidensa kanssa, mutta musiikin voima on tässäkin mainoksessa vahvasti läsnä.

 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Folksam Lip-Lap Laatutakuu ISS Direct Novo Nordisk Lomarengas E. Ahlström Lammi Spektri