R-kioskin logo ja visuaalinen ilme
Tehtävänäni oli suunnitella 100-vuotiaalle R-kioskille uusi visuaalinen ilme. Uuden ilmeen nimi on Suunnannäyttäjä. Tein uudistuksen hyödyntäen tuttua kelta-sinistä väriyhdistelmää tunnistettavuuden säilyttämiseksi.
Ilme johdattaa asiakkaat uudistettuihin kioskeihin sekä viestii R-kioskista kioskikaupan suomalaisena instituutiona. Alkuperäinen ehdotukseni valikoitui ilmeen uudistustyön pohjaksi lukuisten vaihtoehtojen joukosta. Lopullisen valinnan tueksi tehtiin tarkentavia kuluttajatutkimuksia.
Suunnittelukumppanina Mozo
Kioskien ilmeen suunnittelussa R-kioskin apuna on ollut myös Designtoimisto Mozo. Mozon toimitusjohtajan Olli Kähkösen mukaan ”uusi myymälädesign luo positiivisen ostoympäristön ja yhdistää optimaalisella tavalla R-kioskin ja sen edustamien brändien vahvuudet”.
Hymyilevä 100-vuotias
Suunnittelin visuaalisen ilmeen osaksi mittavaa uudistusta, jossa koko suomalaisen kioskikaupan suunta määritetään uudestaan – samalla kunnioittaen 100-vuotiaan R-kioskin historiaa. Sininen ja keltainen ovat siis jatkossakin R-kioskin ilmeen tutut tunnusvärit, mutta sen muotokieli viestii modernista ja jatkuvasti kehittyvästä toimijasta.
Suunnittelemiani elementtejä
- Ulko- ja sisäilme
- Valotaulut
- Ikkunateippaukset
- Mainosmateriaalit
”Iloisempi, moderni, toimivakin jopa, Houkuttelee ja uskoisin vahvasti asioivani, jopa vanhaakin parempi!”
– Palautetta visuaalisen ilmeen kuluttajatutkimuksesta
Tutustu myös näihin
-
Oatly iski suomalaisten pyhään lehmään. Alkoiko nyt Maitosota?
-
Pääministeriltä tarvittaisiin vessan siivoamisen sijaan vetoapua palveluiden ostamisen lisäämiseen
-
Tiedote: Factory Ravintolat ja Ida Fram lanseeraavat noutoruoan pantillisen kestorasian
-
Vietämme maanantaina 1.6. Ravintolavapaapäivää – ja kutsumme sinut mukaan
-
Tiedote: Maanantai 1.6.2020 on Ida Framissa koko henkilöstön palkallinen ravintolavapaapäivä
-
Tiedote: Digimarkkinoinnilla tukea pienille potilaille – Lastenklinikoiden Kummien markkinoinnin kumppaneiksi Ida Fram ja Into-Digital
-
Miten koronakriisi vaikuttaa ja miten siitä selvitään – Yhden markkinointialan toimiston tarina
-
Vetoomus Effie-voittajille: julkaiskaa kisatyönne
-
Ida Fram on taas Vuoden Toimisto -kilpailun finaalissa
-
Jos etsit syyllistä Postin vaikeuksiin, vastaus löytyy peilistä