Rahoitus, vakuutus ja eläke

Miten kuluttajat ja yrityspäättäjät etsivät ja ostavat rahoitus-, vakuutus- ja eläkepalveluita? Missä kanavissa tämän toimialan palveluntarjoajan kannattaa potentiaalisia asiakkaitaan lähestyä ja millä keinoin ihmisiin vaikutetaan vakuutetaan tehokkaimmin? Asioivatko asiakkaat mieluiten konttorissa vai selvitetäänkö vastauksia omatoimisesti verkossa?

Kuluttajat varautuvat tulevaisuuteen myös silloin, kun taloustilanne on epävakaa. Elämäntilanne vaikuttaa taloussuhdanteita voimakkaammin kuluttajan rahoitus-, vakuutus- ja eläkepalveluiden tarpeisiin. Varallisuuden kasvaessa myös vakuutus- ja rahoituspalveluiden kysyntä kasvaa. Toisaalta pienituloiset hakevat talouteensa tukea joustavilla, pienillä lainoilla ja luotolla. Yrityksissä osa vakuuttamisen palveluista on pakollisia, mutta myös vapaaehtoisten vakuutus- ja eläkeratkaisujen suosio kasvaa.

Näilläkin toimialoilla markkinoinnin pitää mielestäni lähteä syvällisestä asiakasymmärryksestä. Minulla on vahva ymmärrys kuluttajien ja yrityksien tarpeista ja käyttäytymisestä ostoprosessin eri vaiheissa niin digitaalisessa ympäristössä kuin kivijalassakin. Ymmärrän myös näiden toimialojen juridiset erityispiirteet ja osaan toimia tuloksellisesti ja luovasti näiden asettamien reunaehtojen puitteissa.

Rahoittamiseen ja vakuutuksiin liittyvät palvelut ovat merkittävä kuluerä yksityisessä palvelunkulutuksessa. Finanssialan keskusliiton lokakuussa 2015 julkaiseman tutkimuksen mukaan kahdeksan prosenttia suomalaisista aikoo ottaa luottoa seuraavan 12 kuukauden aikana.

Aiheeseen liittyviä artikkeleitani

4P-malli kertoo tarvitaanko vakuutusyhtiöitä ja pankkeja. »

Tiedote: Ida Fram Group mukana vaatteiden kauppapaikka Zadaan rahoituksessa »

Toimistot ja toimialaosaaminen – onko sitä ja miksi ei? »

Nyt maksimoidaan markkinointia – unohda optimointi edes hetkeksi »

Esimerkkejä toteuttamistani rahoitus-, eläke ja vakuutusalan markkinoinnin ratkaisuista

Rahoitus-, eläke ja vakuutusalan asiakkaitani

Credit24-logo Mandatum-logo

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää tai keskustella yhteistyöstä rahoitus-, eläke tai vakuutusalan markkinoinnin tekemisessä? Ota yhteyttä ja sovitaan tapaamisesta.

Panu Laaksonen
CEO
040 517 79 31
panu.laaksonen@idafram.fi