Lääkkeet, terveys ja hyvinvointi

Miten kuluttajat etsivät ja ostavat terveyden ja hyvinvoinnin palveluita? Missä kanavissa ja millaisilla luovilla ratkaisuilla ostokäyttäytymiseen vaikutetaan? Miten vaikutamme lääkealan tärkeimpiin portinvartijoihin, eli lääkäreihin ja apteekkien henkilökuntaan?

Ihmiset tavoittelevat jatkuvasti parempaa terveyttä ja hyvinvointia. Hyvinvoinnin tavoittelu synnyttää uusia kulutustarpeita, joihin palveluntarjoajien kannattaa markkinoinnilla vastata. Palveluihin ollaan myös valmiita panostamaan rahallisesti. Kun hyvinvointiyhteiskunnan perusta näyttää murenevan, kasvaa (yksityisesti tuotettujen) palveluiden kysyntä entisestään.

Kehitän terveys- ja hyvinvointipalveluita tarjoavien asiakkaideni kanssa jatkuvasti uusia keinoja vastata muuttuvaan kysyntään ja kovenevaan kilpailuun. Minulla on vahva ymmärrys kuluttajien tarpeista. Ensisijainen pyrkimykseni on etsiä keinoja vaikuttaa kuluttajan käyttäytymiseen ostoprosessin eri vaiheissa. Tunnen myös lääkärien ja apteekkien henkilöstön arjen.

Kuluttajien kiinnostus terveyttä ja hyvinvointia kohtaan kasvaa. Tilastokeskuksen mukaan suomalaisten terveydenhoitomenot ovat kaksinkertaistuneet reilussa 20 vuodessa. Vuonna 2012 terveyspalveluiden osuus koko palveluihin kohdistuvasta yksityisestä kulutuksesta oli kuusi prosenttia.

Aiheeseen liittyviä artikkeleitani

Sääntelyä puretaan – Apteekkariliitto kuin Peura ajovaloissa. »

Tiedote: Fressi valitsi Ida Framin kumppanikseen tekemään kannattavaa kasvua »

Sääntely seis ja alkoholimainonta kouluihin »

Tiedote: PlusTerveys ja Ida Fram yhteistyöhön »

Tiedote: KSA Silmäkeskus yhteistyöhön Ida Fram kanssa »

Esimerkkejä toteuttamistani terveys- ja hyvinvintialan markkinoinnin ratkaisuista

Terveys- ja hyvinvointialan asiakkaitani

Plusterveys-logo Mediradix-logo NovoNordisk-logo

GSK_logo Fressi_logo

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää tai keskustella yhteistyöstä lääke-, terveys- tai hyvinvointialan markkinoinnin tekemisessä? Ota yhteyttä ja sovitaan tapaamisesta.

Panu Laaksonen
CEO
040 517 79 31
panu.laaksonen@idafram.fi