B2B

Miten B2B-ostaminen on muuttunut medioiden digitalisoituessa ja millä keinoin B2B-asiakkaisiin vaikutetaan tehokkaimmin eri kanavissa? Miten optimoidaan panostukset verkkomainonnan ja muiden medioiden välillä? Miten saadaan markkinointi ja myynti pelaamaan tuloksellisesti yhteen?

Digitalisoituminen on muuttanut myös B2B-ostoprosessia. B2B-ostajat tekevät vertailua ja arviointia omatoimisesti verkossa ja lähestyvät yrityksiä vasta ostopäätösprosessin loppuvaiheessa. Vaikka B2B-ostoprosessi eroaa kuluttajabisneksestä, myös B2B-sektorilla ostajat ovat ihmisiä. Ja ihmiset tekevät edelleen päätökset tunteidensa perusteella.

Uskon markkinoinnin voimaan myös B2B-markkinoilla toimivien yrityksien liiketoiminnan kasvattamisessa. Tunnen B2B-ostamisen prosessin ja B2B-markkinoinnin ominaispiirteet. Mielestäni esimerkiksi laadukkaan sisällön tuottaminen, markkinoinnin automaatio ja älykäs kohdentaminen ovat keskeisiä työkaluja myös yritysmarkkinoinnissa.

B2B eli yritysmarkkinointi tarkoittaa tuotteiden ja palveluiden markkinointia ja myymistä yritysten ostopäättäjille. Googlen mukaan 89 prosenttia B2B-ostajista käyttää internetiä ostopäätösprosessinsa tukena. 42 prosenttia B2B-ostajista käyttää mobiililaitetta ostopäätösprosessin aikana.

Aiheeseen liittyviä artikkeleitani

Tiedote: Spektri Business Park uudistuu yhteistyössä Ida Framin kanssa »

B2B-markkinoinnissa Suomi tarvitsee enemmän ja parempaa »

Kasvuhaluttomat yritykset ja miksi sinun pitäisi olla huolissaan niistä »

Kun Kusti ei polje »

Jymypaukku! Markkinointi kasvattaa liikevaihtoa ja tulosta »

Tiedote: uusi suomalainen lentoyhtiö Go! Aviation yhteistyöhön Ida Framin kanssa »

Markkinointi ei ole höpötystä (Kauppalehti debatti) »

Ennakkoluulot romukoppaan. Sosiaalinen media toimii etenkin B2B-myynnin ja markkinoinnin työkaluna! (PowerPoint-presentaatio) »

Esimerkkejä toteuttamistani B2B-markkinoinnin ratkaisuista

B2B-markkinoinnin asiakkaitani

Etera-logo Suomen yrittäjät Mediradix-logo Mandatum-logo Kärkimedia logo Ensto logoAinacom-logoSelekta_logospektri_logo

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää tai keskustella yhteistyöstä päivittäistavarakaupan markkinoinnin tekemisessä? Ota yhteyttä ja sovitaan tapaamisesta.

Panu Laaksonen
CEO
040 517 79 31
panu.laaksonen@idafram.fi