Asuminen ja rakentaminen

Kun asumismenot kallistuvat ja into rakentaa on vähäistä, pitäisikö säästää vai investoida markkinointiin lisää? Missä kanavissa alan toimijoiden kannattaa kuluttajaa lähestyä ja millä keinoin hänet vakuutetaan tehokkaimmin?

Asumismenot kallistuvat ja kuluttajat karsivat turhasta. Rakentamisen määrä vähenee jo neljättä vuotta putkeen, mutta markkinoinnin vähentäminen ei ole keino lisätä kysyntää. Harvaa nykypäivän ostopäätöstä tehdään enää googlaamatta myöskään asumiseen ja rakentamiseen liittyen. Suosittelulla on vahva rooli kuluttajan kannalta merkittävissä ostopäätöksissä.

Ratkon yhdessä asumisen ja rakentamisen aloilla toimivien asiakkaideni kanssa markkinoinnin uusia haasteita. Kasvua ei mielestäni tehdä säästämällä, vaan investoimalla asiakasymmärryksen kasvattamiseen, panostamalla laadukkaisiin luoviin ratkaisuihin ja yhdistämällä älykkäästi eri medioiden parhaat puolet toimivaksi kokonaisuudeksi.

Tilastokeskuksen mukaan asumismenot muodostavat neljänneksen kotitalouden kokonaismenoista. Pellervon tutkimuskeskus ennusti asumiskulujen nousevan vuonna 2015 2,1 prosenttia kiinteistöverojen korotuksen ja lisääntyvien korjausten vuoksi.

Esimerkkejä toteuttamistani asumisen ja rakentamisen markkinoinnin ratkaisuista

Asumisen ja rakentamisen asiakkaitani

Honka-logoEnsto logoSAY-logo

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää tai keskustella yhteistyöstä asumisen ja rakentamisen markkinoinnin tekemisessä? Ota yhteyttä ja sovitaan tapaamisesta.

Panu Laaksonen
CEO
040 517 79 31
panu.laaksonen@idafram.fi