Yritysten Facebook-sivujen täysremontti maaliskuussa

Into-Digital kertoo blogissaan, miten Facebookin yrityssivuihin vaikuttaa pitkään odotetun Timeline-näkymän tuleminen. Pakollinen muutos tapahtuu viimeistään 30.3.2012. Applikaatioiden (ent. välilehtisovellus) koko on jatkossa erilainen kuin ennen. Pysyviin applikaatioihin tarvitaan tämän vuoksi muutoksia, ja tulevat kampanjat pitää valmiiksi suunnitella uuteen… Read More

KOTOliving: Ida kotoilee Anun kanssa

Anu Harkin ja Tarinatalon perustama KOTOliving Oy tuottaa koti-ihmisille lukuisia uusia ohjelmia ja muita sisältöjä televisioon, radioon, nettiin, aikakauslehtiin, painotuotteisiin ja tapahtumiin. KOTOliving Oy:n tuorein osakas on Ida Fram. KOTOliving on todellinen pilottihanke, sillä nyt tv-esiintyjä, tuotantoyhtiö ja… Read More

Raskausmahapallo pyörähtää

Yhtiökumppanini puoliso julkaisi Huuto.net -verkkohuutokaupassa ilmoituksen, jossa hän kauppaa käytettyjä äitiysvaatteitaan. Ilmoituksen ote on vähintäänkin raflaava. Vaatepaketin esittely alkaa lakonisella toteamuksella ”Tää on sellaisen äipän vaatepaketti, joka ei halua teettää mahastaan kipsimuottia ja kuuluttaa koko maailmalle, että siittiö… Read More

Kauppalehti Debatti: Markkinointi ei ole höpötystä

Alla oleva kirjoitukseni on tänään julkaistu muokattuna Kauppalehden Debatti-palstalla. Kirjoitukseni on kommentti Kauppalehden artikkeliin ”Sordiinoa some-höpötykseen”. Markkinointi ei ole höpötystä Sewatek Oy:n markkinoinnista vastaava Juha Suominen laittaa ”Sordiinoa some-höpötykselle” (KL 7.2.). Suomisen mukaan b-to-b-asiakas kyllä soittaa tai lähettää sähköpostia,… Read More

Juustonaksujen maailmansota

Törmäsin hillittömän hauskaan verkkokampanjaan, nimeltään http://www.battleofthecheetos.com Välittömästi bisneskriittinen suunnittelijaminäni ajatteli, että mitäköhän tälläkään kampanjalla on tekemistä juustonaksujen offline-myynnin kanssa. Syvennyttyäni (pelattuani, huudettuani, kiroiltuani, naurettuani) huomasin pitäväni tuotemerkistä, joka saa aikaan näitä tuntemuksia. Vaikkei ko. merkkiä (Cheetos) edes saa… Read More

Sokos

Sokos-tavarataloketju palvelee suurimmissa kaupungeissa 11 tavaratalolla ja 11 pienemmällä, kauneuteen ja pukeutumiseen keskittyvällä liikkeellä. Ida Fram on suunnitellut Sokokselle useita kampanjoita ja lanseerauksia, kuten Kauneuden Verkkokaupan ja We Care Icon -tuotesarjan lanseeraukset sekä 3+1 Päivää – hintahulinoiden digitaalisen… Read More

Pernod Ricard Finland: G.H. Mumm

Pernod Ricard Finland Oy on Suomen toiseksi suurin alkoholialan yritys, joka valmistaa, maahantuo, markkinoi, myy ja jakelee noin 400 kotimaista ja kansainvälistä alkoholituotetta.

Ilmaiseksi Twitterillä brändätty bisnes

Humphry Slocombe on vain 14-paikkainen jäätelöbaari San Fransiscossa, jolla on 300,000 seuraajaa Twitterissä. Vuoden twiittaamisen jälkeen faneja on enemmän kuin Ben & Jerryllä tai Dairy Queenilla! Homma starttasi asiakkaiden toiveesta saada tietoa päivittäin vaihtuvista jätskitarjouksista ja makuyhdistelmistä. Twitter… Read More