Näin kasvatimme Diakin hakijamäärää 30%

Onnistunut kampanjointi nosti Diakonia-ammattikorkeakoulun hakijamäärää rajusti kevään yhteishaussa 2017. Panostukset digitaalisiin kanaviin kannatti ja työelämän vaihtoehdoista viestiminen puhutteli – merkityksellinen työ kiinnostaa taas.

Diakin kevään 2017 yhteishaku oli menestys kaikilla mittareilla. Ammattikorkeakoulun koulutustarjonta kiinnosti 30% enemmän kuin edellisenä keväänä. Myös Diakin vetovoimakerroin nousi edellisvuodesta.

Ida on tehnyt Diakin kanssa menestyksekästä yhteistyötä jo vuodesta 2011. Tänä keväänä suurimmat panostukset laitettiin digitaalisiin kanaviin. Hakijoille tehtiin kokonaan uudet ja selkeät hakusivut, responsiivisena, totta kai. Facebookin eri mainosmuodot, Youtube- ja display-mainonta korvasivat suurimman osan printtimainonnasta. Lisäksi teimme radio- ja Spotify-mainontaa.

Välitä. Auta. Vaikuta.

Pohdimme myös uudelleen Diakista viestittäviä asioita. Mielenkiintoisimpana sisältönä koimme sen, kuinka monta eri ammatillista polkua Diakin tutkinnot avaavat. Näiden mahdollisuuksien ympärille rakensimme markkinointiviestintämme. Kaikki merkit viittaavat siihen, että valinta osui maaliin!

  • +30% enemmän hakijoita
  • 7498 hakijaa
  • 3,86 vetovoimakerroin (3,01 vuonna 2016)

”Olemme positiivisesti yllättyneitä. Tässä ajassa Diakin merkityksellisen koulutuksen rooli korostuu. Nuoret haluavat rakentaa parempaa elämää ja uskovat hyvän tekemiseen ja lähimmäisyyteen.

 

Tapio Kujala, toimitusjohtaja, rehtori, Diak

.

.

Diak ja Ida Fram

Ida on Diakin markkinoinnin kumppani. Yhteistyö käynnistyi vuonna 2011 ja pitää sisällään monipuolisesti markkinoinnin strategisen ja luovan suunnittelun ja toteutuksen, vuoden suurimpana satsauksena kevään yhteishaku.

Tavataanko?

Haluatko kuulla lisää yhteistyöstäni Diakin kanssa tai keskustella markkinoinnin ja myynnin tekemisestä kanssamme? Ole hyvä ja ota yhteyttä:

Panu Laaksonen
CEO
panu.laaksonen@idafram.fi
+358 40 517 79 31

Tilaa myös uutiskirjeeni ja saat kerran kuukaudessa sähköpostiisi tuoreimmat blogitekstimme ja case-esittelymme.

Tilaa uutiskirjeeni »